אורולוגיה

מעכב phosphodiesterase type 5 יעיל כטיפול במחלת ריינו (Arch Intern Med)

לפי מחקר חדש, שימוש במעכב phosphodiesterase type 5, משפר את זרימת הדם הפריפרית ואת התסמינים הקליניים, במטופלים עם מחלת ריינו (RD).

RD היא הפרעה שכיחה, המשפיעה על 3-5% מהאוכלוסייה הכללית ועל יותר מ- 90% מהמטופלים עם מחלות רקמת חיבור. אפשרויות הטיפול בהפרעה זו מוגבלות, במיוחד כאשר ההפרעה שניונית למחלת רקמת חיבור.

במחקר השתתפו 40 מטופלים עם RD, מהם 82% עם RD שניונית ו- 18% עם RD ראשונית. זרימת הדם באצבעות המטופלים נמדדה בעזרת בדיקת דופלר, בטמפ’ החדר ובחשיפה לקור. הבדיקות נעשו לפני הטיפול, שעה אחרי מתן התרופה הראשוני ואחר שבועיים של טיפול. הטיפול שניתן היה בורדנפיל (LEVITRA), מעכב phosphodiesterase type 5.

בדיקת הדופלר הראתה, כי הטיפול בורדבפיל שיפר את זרימת הדם באצבעות ב- 70% מהמטופלים, ואילו 30% הנותרים לא הגיבו לטיפול. שעה אחרי הטיפול, זרימת הדם הממוצעת השתפרה ב- 21% בטמפ’ החדר וב- 18.8% בחשיפה לקור. אחרי שבועיים של טיפול, זרימת הדם הממוצעת השתפרה ב- 30% בטמפ’ החדר וב- 35.1% בחשיפה לקור. השיפור היה מובהק סטטיסטית.

שאלונים שמילאו המטופלים הראו, כי התסמינים הקליניים השתפרו ב- 68% מהמטופלים בעקבות הטיפול. התוצאה במדד להערכה קלינית של RD, פחתה מ- 5.05 ל- 3.54 בעקבות הטיפול, שינוי שהיה מובהק סטטיסטית.

Arch Intern Med. 2006;166:231-233.

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה