אורולוגיה

רמות Osteopontin מסייעות בקביעת שלב גידול Transitional Cell Carcinoma של שלפוחית השתן (מתוך BJU International)

ממחקר חדש עולה כי רמות Osteopontin בפלזמה עולות עם שלב הגידול (Stage) בחולי Transitional Cell Carcinoma (TCC) של שלפוחית השתן.

לדברי החוקרים, Osteopontin הוא מרקר פוטנציאלי לגידול, הן בפלזמה והן בגידול הראשוני והוא עשוי לסייע בזיהוי סיכויי ההישרדות והתגובה לטיפול.

בגידולים שונים ניתן לזהות ביטוי-יתר של Osteopontin, החוקרים בדקו 72 דגימות דם מחולי TCC של שלפוחית השתן בכדי לבדוק אם Osteopontin יכול לשמש כמרקר ל-TCC.

רמות Ostepontin גבוהות באופן משמעותי בחולים עם TCC פעיל וחולים בסיכון למחלת רקע, בהשוואה לקבוצת הביקורת. עם זאת, לא נמצא הבדל בין הרמות בין קבוצת הביקורת ובין TCC לא-פעיל. רמות Osteopontin בפלזמה היו גבוהות יותר בחולים עם מחלות סיסטמיות, בהשוואה לחולים עם TCC אקטיבי, מוגבל לאיבר אחד.

למרות שהקבוצות היו הטרוגניות וכללו יחסית מעט נבדקים, מהמחקר הנוכחי נראה שרמות Osteopontin בפלזמה הן מרקר פוטנציאלי ל-TCC.

תוצאות המחקר עשויות להביא בסופו של דבר לשימוש ברמות Osteopontin לקבלת מידע על הפרוגנוזה, החלטות לטיפולים ומעקב אחר התגובה לטיפול בחולי TCC.

החוקרים כותבים כי דרוש אישור נוסף ממאגרי נתונים אחרים בכדי לאשר את תוצאות המחקר לפני שניתן לקבוע את המשמעות של רמות Osteopontin מוגברות. הם מציינים כי הם עורכים בדיקות אימונוהיסטוכימיות על גידולי שלפוחית השתן בכל השלבים (Stage) והדרגות (Grade) בכדי לקבוע אם קיים קשר לסיכויי ההישרדות.

BJU International 2005;86:803-805

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה