אורולוגיה

סוכרת מסוג 2 קשורה לשיעור ההשרדות לאחר סרטן הערמונית, לא למידת האגרסיביות שלו

על-פי ממצאי מחקר שהוצגו במסגרת המפגש השנתי של ה-American Society for Therapeutic Radiation and Oncology (ה-ASTRO), היסטוריה של סוכרת מסוג 2 איננה קשורה לסרטן ערמונית אגרסיבי יותר, אלא חוזה ירידה בשיעור ההשרדות לטווח הארוך בקרב החולים.

במחקר השתתפו 1,512 גברים שאובחן בהם סרטן ערמונית מקומי והם קיבלו טיפול 3D conformal radiation therapy (או 3D-CRT) בין אפריל 1989 לאוקטובר 2001. 206 מהם סבלו מסוכרת מסוג 2 שטופלה באמצעות הנחיות תזונתיות, המלצה על פעילות גופנית או באמצעות מתן טיפול תרופתי שאיננו אינסולין.

החוקר הראשי שהציג את הממצאים, ד”ר Nguyen, מסביר כי לא נמצאו הבדלים בדרוג ה-PSA הראשוני, בדרוג ה-Gleason או בשלב ה-T בין קבוצת החולים הסוכרתיים לבין יתר החולים. 5 שנים לאחר טיפולי ההקרנות, שיקפו דרוגי ה-PSA את שיעור הכשלון הביוכימי שעמד על 27.2% בקבוצת החולים שאינם סוכרתיים ועל 23.8% בקרב החולים הסוכרתיים. גרורות מרוחקות הופיעו ב-7% מהחולים שאינם סוכרתיים וב-4.9% מהחולים הסוכרתיים.

ד”ר Nguyen מסביר כי למרות שבגברים הסוכרתיים לא הופיעו תוצאות טיפול שונות באופן מובהק סטטיסטית, נמצאה בהם השפעה מכרעת על התוצאה הכללית. בחולים שאינם סוכרתיים עמד שיעור התמותה הכללי על 19.1% בהשוואה ל-22.8% בקרב החולים הסוכרתיים, הבדל שנמצא מובהק סטטיסטית גם לאחר התאמה לגורמים שנמצאו בחולים לפני תחילת הטיפול.

החוקר מציין כי סוכרת קשורה לגורמי סיכון אחרים לתמותה, כמו מחלה קרדיווסקולרית והשמנת יתר, אז צובר הגוף משקל גדול מדי מכדי שיוכל להגיב באופן תקין לאינסולין. הוא מוסיף כי מספר הנבדקים במחקר היה קטן מכדי לבדוק האם אינסולין מהווה גורם משפיע, אך מידע פרה-קליני שנאסף מעיד כי אינסולין הוא גורם גדילה שעלול לגרות פרוליפרציה של תאי סרטן הערמונית.

ד”ר Nguyen מדגיש כי על הרופאים האונקולוגים לשים לב לגורמים אחרים, כמו סוכרת, עישון, רמת הפעילות הגופנית והתזונה בקרב חולים הסובלים מסרטן הערמונית וכי עליהם לעודד שינוי בסגנון החיים ולנקוט בגישה מולטי-דיסציפלינרית במסגרת הטיפול בחולה הסובל מסרטן הערמונית ומסוכרת.

הוא מסכם כי המחקר הנוכחי הינו מחקר רטרוספקטיבי וכי יש לערוך מחקר אקראי גדול ורב-מרכזי בכדי לבחון את השפעת הטיפול בסוכרת על התוצאה בחולים הסובלים מסרטן הערמונית.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה