אורולוגיה

יעילות ה-nilutamide כטיפול הורמונלי משני בסרטן ערמונית שאיננו תלוי באנדרוגנים (BJU International)

מטרת המחקר היתה לבחון את פעילות ה-nilutamide כטיפול הורמונלי משני בחולים שאובחן בהם סרטן ערמונית שאיננו תלוי באנדרוגנים (AIPC). מדובר בקבוצת חולים שאפשרויות הטיפול בהם מוגבלות, בעוד לטיפול ההורמונלי המשני באנטי-אנדרוגנים יתרונות הכוללים רעילות נמוכה, מתן דרך הפה וקבלה טובה על-ידי החולים.

החוקרים זיהו רטרוספקטיבית 45 חולים הסובלים מ-AIPC שטופלו באמצעות nilutamide כטיפול הורמונלי משני בשני מוסדות רפואיים. הם בדקו את הירידה ברמות ה-PSA, את תופעות הלוואי של הטיפול ואת הקשר בין המאפיינים הראשוניים, סוג ומשך הטיפול הקודם לבין התגובה ל-nilutamide. רוב החולים קיבלו nilutamide דרך הפה במינון של 150 מ”ג ליום.

ב-18 (40%) מתוך 45 החולים שניתנו להערכה נמצאו רמות PSA של 50% ומטה. משך הזמן החציוני עד להתקדמות עמד על 4.4 חודשים בקרב המגיבים לטיפול (טווח של 0.31-44.7 חודשים). לא הופיעו הבדלים בתגובה ל-nilutamide בהתבסס על המצב הקליני, סוג הטיפול המקומי, רמת ה-PSA בעת האבחון או בעת תחילת מתן ה-nilutamide, או סוג הטיפול האנטי-אנדרוגני הקודם.

בקרב המגיבים לטיפול נמצאה סבירות גבוהה יותר לקבלת טיפול יחיד באמצעות אנלוגים של luteinizing hormone-releasing hormone או למעבר כריתת אשך כטיפול הורמונלי ראשוני (P = 0.02). תופעות הלוואי השכיחות ביותר ההפיכות היו השפעות visual adaptation מתונות עד בינוניות בחומרתן, עליהן דווח ב-20% מהחולים.

החוקרים מסכמים כי נראה ש-nilutamide יעיל כטיפול הורמונלי משני בחולים הסובלים מ-AIPC וכי פרופיל הרעילות של הטיפול מתון.

BJU International: Volume 96 Issue 6 Page 783

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה