אורולוגיה

האם פעילות גופנית לחיזוק רצפת האגן יעילה כנגד הפרעות זיקפה? (BJU Int)

ממחקר חדש עולה כי אימונים לחיזוק שרירי Bulbocavernosus ו-Ischiocavernosus יעילים לטיפול בהפרעות זיקפה (Erectile Dysfunction). לדברי החוקרים, יש לשקול אימונים המתמקדים ברצפת האגן כטיפול ראשוני בגברים המבקשים פתרון ארוך-טווח לבעיות הזיקפה.

החוקרים עקבו אחר 55 גברים הסובלים מבעיות זיקפה. הגברים חולקו באקראי לקבוצה שקיבלה עצות לשינויי אורח חיים, דוגמאת הפסקת עישון, עם או בלי אימונים של רצפת האגן. נבדקים מקבוצת הביקורת שלא הגיבו לטיפול לאחר 3 חודשים, התבקשו להתחיל בפעילות הגופנית.

תכנית האימונים נקבעה ע”י פיזיותרפיסט מומחה, שהורה לגברים לחזק את שרירי רצפת האגן, כאילו ניסו למנוע שחרור גז מהרקטום. בנוסף, ניתן דגש על היכולת להסיג את הפין לאחור ולהרים את שק האשכים. לאחר 3 חודשי אימונים, הגברים נתבקשו להמשיך באימונים בביתם, למשך 3 חודשים נוספים.

לאחר 3 חודשים, תפקודי הזיקפה היו טובים באופן משמעותי בקבוצה המטופלת, בהשוואה לקבוצת הביקורת (P<0.001). נבדקים מקבוצת הביקורת שעברו לקבוצה המטופלת רשמו שיפור משמעותי בתפקוד 3 חודשים מאוחר יותר.

לאחר 6 חודשים, תפקוד זיקפה נורמלי נרשם ב-40% מהגברים, ב-35.5% היה תפקוד משופר

וב-24.5% לא חל כל שיפור. החוקרים טוענים כי מעבר לכך שאימוני רצפת האגן צריכים להיות טיפול הבחירה להפרעות זיקפה, הם יכולים לשמש כתוספת בגברים המקבלים טיפולים אחרים.

BJU Int 2005;96:595-597.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה