אורולוגיה

התנזרות ממושכת מפחיתה חיות תאי זרע בגברים עקרים (Fertil Steril)

תוצאות מחקר חדש מציעות כי התנזרות ממושכת מקיום יחסי מין עלולה למעשה להפחית, במקום להעלות, איכות זרע בגברים אוליגוזוספרמים.

לאחר יומיים של התנזרות, זרע מגברים עקרים מתחיל תהליך של ירידה באיכות, אמר ד”ר אליהו לוויטס ממרכז רפואי סורוקה באר שבע ושותפיו בגיליון יוני של Fertility and Sterility.

ד”ר לוויטס וצוותו ציינו כי רוב הקליניקות ממלאות אחר ההמלצות של ארגון הבריאות העולמי כי על הגברים להתנזר 2-7 ימים לפני איסוף הזרע לצורך הערכת פוריות. החוקרים ערכו את המחקר הנוכחי בכדי לקבוע את ההשפעה של התנזרות על איכות הזרע.

החוקרים בדקו 9489 דגימות זרע מ-6008 גברים, והשוו ריכוז זרע, אחוז זרע נורמלי, אחוז תנועתיות ונפח זרע למשך ההתנזרות לפני איסוף הזרע.

בקרב 3506 דגימות שסווגו כאוליגוזוספרמיות, המוגדר כריכוזי זרע של פחות מ-20 מיליון למיליליטר, ריכוז שיא בסרום היה לאחר יום אחד של התנזרות וירד לאחר מכן. שיא התנועתיות היה גם כן לאחר יום אחד וירד לאחר מכן. אחוז תאים תקינים מורפולוגית היה בשיא גם בימים 1-2. ספירת זרע כללית וספירת תנועתיות עלתה עד יום 4 של ההתנזרות, ואז ירדה.

דגימות נורמוזוספרמיות הראו ירידה לא משמעותית בריכוזי זרע עד יומיים התנזרות, לאחריה עלייה הדרגתית לשיא ביום 6-7. תנועתיות הזרע עלתה לאחר יום אחד של התנזרות, ונשארה גבוהה עד יום 7.

בקרב הגברים עם זרע תקין, מרופולוגיה תקינה היתה בשיא ללא התנזרות, נשארה ברמה נמוכה עד יום 10, וירדה לאחר מכן.

ד”ר לוויטס ושותפיו סיכמו כי למורפולוגיה ותנועתיות אופטימלית, יש לאסוף זרע מגברים עם פקטור עקרות לאחר יום התנזרות. בעוד שתנועתיות וספירת זרע יכולים לעלות עד יום 4, התנזרות ארוכה מזו תגרום למרופולגיית זרע גרועה יותר.

7 ימי התנזרות ישפרו איכות זרע בקרב גברים עם זרע תקין, אך התנזרות מעל 7 ימים אינה מומלצת.

Fertil Steril 2005;83:1680-1686

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה