אורולוגיה

רמות האנדרוגנים קשורות באופן ישיר לסיכון להופעת סרטן שד בנשים צעירות (J Natl Cancer Inst)

דיווח שפורסם לאחרונה מוצא כי רמות מוגבהות של אנדרוגנים בסרום קשורות לסיכון מוגבר להופעת סרטן שד בנשים לפני גיל הבלות. ממצאים ממחקרים שנערכו בנשים לאחר גיל הבלות מצאו קשר בין רמות אנדרוגנים מוגבהות לבין סרטן שד, אך עד כה לא נבדק הקשר בנשים לפני גיל זה.

החוקרים הישוו את רמות האנדרוגנים בקרב 370 נשים לפני גיל הבלות שאובחנו לאחר מכן עם סרטן שד לרמות שנמדדו בקרב 726 נבדקות ביקורת מתאימות. רמות הפרוגסטרון, האסטרון והאסטרדיול נמדדו בתת-קבוצה של הנבדקות.

הסיכון לחלות בסרטן שד עלה באופן מובהק סטטיסטית עם עלית רמות הטסטוסטרון והאנדרוסטנדיון (p = 0.01 בשני המקרים). עבור dehydroepiandrosterone sulfate (או DHEAS) נמצא קשר דומה, אך לא מובהק סטטיסטית. בניגוד לכך, רמות הגלובולין קושר הורמוני מין לא נמצאו קשורות לסיכון לחלות בסרטן שד.

עליות ברמות הפרוגסטרון נקשרו לירידה בסיכון לחלות בסרטן שד, אך לא נמצא קשר בעל מובהקות סטטיסטית. הסיכונים האבסולוטים להופעת סרטן שד בנשים מתחת לגיל 40 שנים במהלך תקופת מעקב בת 10 שנים נעו בין ערכים של 2.6%-1.5% בקרב נשים שבהם נמצאו רמות הטסטוסטרון הגבוהות ביותר והנמוכות ביותר, בהתאמה.

החוקרים מצהירים כי מחקר פרוספקטיבי זה מביא עדות חזרה לכך שהסיכון לחלות בסרטן שד בקרב נשים לפני גיל הבלות קשור ישירות לרמות הטסטוסטרון והאנדרוסטנדיון במחזור הדם. אולם, הם מציינים, מחקרים נוספים דרושים בכדי לקבוע האם מקורם של הורמונים אלה הינו אדרנלי או שחלתי ולבדוק האם שינויים בסגנון החיים או התערבויות אחרות עשויים להפחית את רמות ההורמונים ולהקטין את הסיכון להופעת הסרטן.

לידיעה במדסקייפ

J Natl Cancer Inst 2005;97:755-763.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה