אורולוגיה

אנשים נשואים שורדים טוב יותר עם סרטן שלפוחית השתן (AUA)

לפי מחקר חדש עולה, כי לאנשים נשואים יש סיכוי טוב יותר לשרוד עם סרטן שלפוחית שתן שחדר לשריר, בהשוואה לרווקים או לאלמנים, אך לא לגרושים. המחקר הוצג בכנס של האגודה האמריקאית האורולוגית (AUA).

החוקרים אספו נתונים על 5,854 מטופלים, שעברו כריתה רדיקלית של שלפוחית השתן, בשל קרצינומה של השלפוחית מסוג transitional cell (TCC). מבין המטופלים שנבדקו, 2,908 נשארו בחיים בזמן בדיקת המעקב האחרונה.

החוקרים מצאו, כי לאנשים נשואים היה סיכוי טוב יותר באופן מובהק להישרדות, בהשוואה לאנשים לא נשואים. יחס הסיכונים למוות בין אנשים לא נשואים לאנשים נשואים, עמד על 1.26. תוצאות המחקר נשארו נכונות ללא קשר לגיל בזמן האבחנה, שלב המחלה, מעורבות בלוטות הלימפה, מין או מוצא אתני.

גורמים אחרים שנמצאו כקשורים בתמותה, היו גיל מעל 60 שנים, מחלה בשלב III או IV, בלוטות חיוביות ומוצא אפרו-אמריקאי.

החוקרים מציינים, כי מחקרים קודמים הראו יתרון בהישרדות לאנשים נשואים בסוגים אחרים של סרטן, כמו סרטן הערמונית ובמלנומה. לפי החוקרים, היתרון בהישרדות של האנשים הנשואים, יכול להיות קשור בהבדל בסקירה למחלה, בהתנהגות מסוכנת ובגישה לטיפול רפואי.

זוכרים את פנייתו הנרגשת של ראש הממשלה לחברי הליכוד – “לכו להצביע , לכו להצביע!”? לאור מימצאי מחקר זה, אולי צריך לאמר כעת “לכו להתחתן!”…

לידיעה המלאה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה