אורולוגיה

Rasagenthi lehyam – טיפול משלים ואלטרנטיבי חדש בסרטן הערמונית (Cancer Chemother Pharmacol)

השימוש ברפואה משלימה ואלטרנטיבית (CAM) בטיפול בסרטן הולך וגובר. שיטות הריפוי שמקורן בהודו, מתבססות על שימוש בצמחי מרפא, ולכן כרוכות בהן תופעות לוואי חדשות. הרפואה ההודית הינה אחת ממערכות הרפואה העתיקות ביותר, ועדיין מצויה בשימוש בהודו ומחוצה לה, לריפוי סרטן ומחלות אחרות. מטפלים רבים ב-Siddha בחלקים הדרומיים של הודו, רושמים למטופליהם rasagenthi lehyam, RL, כתרופה לסרטן. RL מכיל 38 רכיבים בוטניים שונים, שרבים מהם הוכחו כבעלי פעילות רפואית, ו-8 רכיבים אנאורגניים, שכולם מיוצרים כמשחה על בסיס סוכר דקלים וביצים. במחקר זה נבדקה יעילות ה-RL בהרג תאי סרטן הערמונית בתרבית, בכדי לקבוע האם ניתן להמליץ עליו כטיפול CAM בסרטן הערמונית.

בכדי להעניק תוקף מדעי לפעילות נוגדת הסרטן של RL בסרטן הערמונית, הוכן מיצוי אתנולי של RL ב-4 ממיסים אורגניים, ונבדקה יכולת המיצויים להשרות עיכוב קלונוגני ואפופטוזיס בתאי סרטן ערמונית מסוג PC-3, עם או ללא הקרנה. מיצויי RL ב-n-Hexane, ב-ethyl acetate ובכלורופורם הרגו ביעילות את תאי ה-PC-3.

ערכי ה-IC50 של מיצויי ה-RL ב-n-Hexane, ב-ethyl acetate ובכלורופורם היו 3.68microg/ml, 3.84microg/ml, ו-75ng/ml, בהתאמה. כל שלושת המיצויים השרו אפופטוזיס בתאי PC-3. בין שלושת המיצויים הללו, הראה מיצוי הכלורופורם את אפקט הרגישות לקרינה המשמעותי ביותר.

החוקרים מסיקים כי RL, בצורת ההכנה המקורית תחת בקרת איכות קפדנית או ממוצה בכלורופורם, עשוי להוות טיפול אלטרנטיבי פוטנציאלי בסרטן הערמונית, וכן להגביר רגישות לטיפולי ההקרנה בסרטן הערמונית, כטיפול משלים. הם מציינים כי מחקר ישיר יותר יוכל להוביל לזיהוי הרכיבים הפעילים במיצויי הכלורופורם של RL המשמשים לטיפול בסרטן הערמונית.

Cancer Chemother Pharmacol. 2004 Mar 24

לתקציר הידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה