עליה בשיעור מחלת הסיפיליס

לפני מספר שנים, ניבאו רשויות בריאות הציבור ש- syphilisיצטרף לאבעבועות שחורות כמחלה שעברה מן העולם. נתונים סטטיסטיים עדכניים מעידים שנבואה זו לא צפויה להתגשם בעתיד הנראה לעין.

ב-2001 שיעור הסיפיליס (הראשוני והשניוני) בארצות הברית עלה ב-2.1% – העלייה הראשונה מאז 1990. ב-2002, שיעור החולים עלה שוב ב-12.4%. עלייה זו נצפתה בגברים בלבד (בקרב נשים שיעור מקרי הסיפיליס נמצא בירידה מאז 1990), עובדה המרמזת שעלייה זו מתרחשת בעיקר בקרב גברים שמקיימים יחסי מין עם גברים.

השיעור הגבוה ביותר של סיפיליס בארצות הברית נמצא בקרב גברים שחורים, אך דווקא באוכלוסייה זו קיימת ירידה בשיעור המחלה, בעוד שבקרב גברים לבנים, לא-היספנים, חלה עלייה של 83% בשיעור החולים בסיפיליס. באופן דומה, למרות ששיעור המחלה בדרום ארה”ב היה הגבוה ביותר, בעשור האחרון קיימת ירידה קבועה בשיעור המחלה באזורים אלו, לעומת עלייה במערב, בצפון-מזרח ובמרכז ארה”ב, בעיקר בערים הגדולות.

רשויות בריאות הציבור ממקדות מאמצים הסברתיים על מנת להפחית את הסיכון להדבקות במחלה באותם אזורים או קהילות שנמצאו בהם מקרים חדשים. על רופאים להיות ערניים להופעת מקרים חדשים, על מנת שיהיה ניתן להגביל את התפשטות המחלה.

Primary and secondary syphilis — United States, 2002. MMWR Morb Mortal Wkly Rep 2003 Nov 21; 52:1117-20.

לידיעה ב-Journal Watch

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה