אורולוגיה

Lycopene יעיל לאחר ניתוח סירוס עקב סרטן הערמונית

  הקרוטינואיד lycopene  נראה כבעל השפעה מסייעת לאחר ניתוח סירוס בגלל סרטן ערמונית מתקדם, כך על פי מחקר חדש שנערך בהודו.  החוקרים מציינים כי היו מספר מחקרים בבני אדם שבדקו את ההשפעה הפוטנציאלית  של תוספת  lycopene  על מנת למנוע ולטפל בסרטן הערמונית.

   על מנת להאיר את הנושא, החוקרים למדו מקרים של 54 מטופלים עם סרטן ערמונית גרורתי מאושר היסטולוגית.  הם חולקו רנדומאלית , לעבור ניתוח סירוס בלבד או ניתוח סירוס המלווה מיידית עם 2 מ”ג lycopene  מדי יום.  היתה ירידה משמעותית ברמות ה-SPA, ה-prostate specific antigen בשתי הקבוצות. עם זאת, הירידה היתה בולטת יותר בקבוצה שקיבלה lycopene .

   רמות ה-PSA נפלו מ-250 ng/mL בתחילת המחקר ל-9.1 ng/mL לאחר 6 חודשים ול-3.0 ng/mL לאחר שנתיים. תוצאות בקבוצה שעברה ניתוח בלבד היו , בהתאמה: 259.7  ng/mL,אח”כ 26.4 ng/mL, ו- 9.0 ng/mL. 

    בסה”כ, 78% מהמטופלים בקבוצת ה-lycopene  הגיבו תגובה מלאה של ה-PSA, בהשוואה ל-40% בקבוצה שעברה ניתוח בלבד. היה גם שיפור משמעותי ב-peak urinary flow  במטופלים שקיבלו lycopene. יותר מכך, 22% מבין משתתפי קבוצת ה-lycopene נפטרו, לעומת 35% מהקבוצה שעברה ניתוח סירוס בלבד. 

    לכן, החוקרים מסכמים כי תוספות lycopene מורידות את רמות הסרום PSA, משפרות את ההישרדות ,  מכווצות ומצמצמות את הגידולים המשניים,  ובכך מאפשרות הקלה נוספת וטובה יותר מכאבי עצמות וסימפטומים של מערכת השתן התחתונה.

לידיעה המלאה במדסקייפ

BJU Int 2003;92:375-378

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה