אורולוגיה

ויאגרה יעילה בטיפול באין אונות במטופלים שעברו השתלת כלייה

תרופת ה-Sildenafil , הויאגרה, היא בטוחה ויעילה כטיפול באין- אונות במטופלים שעברו השתלה כלייתית, ולא משפיעה על רמות של cyclosporine -CsA בדם , כך דיווחו החודש חוקרים. מחקר זה הראה כי מטופלים זכרים שעברו השתלה כלייתית, שסובלים פעמים רבות מאין אונות שלאחר הניתוח, יכולים להשתמש בצורה יעילה ובטוחה בתרופה הפופולרית ולהחלים בצורה נורמלית יותר, תוך פעילות מינית אפשרית, אומרים החוקרים.

אין אונות , או Erectile dysfunction -ED, קיימת ב-41%-93% מהמטופלים עם אי ספיקת כליות כרונית (CRF ) שעוברים דיאליזה. מחקרים קודמים הראו כי 60%-75% מהמטופלים  מצליחים לחזור לפעילות מינית מלאה לאחר שעברו השתלת כליה. על מנת להעריך את הבטיחות והיעילות של Sildenafil  בגברים שעברו השתלת כליה, החוקרים ערכו מחקר מבוקר בפלצבו ב-30 גברים שקיבלו renal allograft שדיווחו על ED. המשתתפים קיבלו מנות של Sildenafil  ב-25-100 מ”ג ,כשעה לפני פעילות מינית צפויה ולאחר סיום ה- International Index of Erectile Function-IIEF.  

 החוקרים העריכו מידע אישי מהמטופלים לשיפור בציון ה-IIEF . ממוצע הגילאים של המטופלים היה 40, והזמן הממוצע שחלף מאז ההשתלה היה 4.7 שנים. הזמן הממוצע מאז תחילת מצב ה-ED היה כ-17.5 חודשים. תוצאת IIEF ממוצעת השתפרה משמעותית בכל המשתתפים בשאלון בטיפול ב-sildenafil בהשוואה למצב בתחילת המחקר, בעוד שבקבוצת הפלצבו התוצאות היו דומות לאלו לפני הטיפול. נראה כי 26 מתוך ה-30 שקיבלו sildenafil שיפרו את מצבם. החוקרים לא ראו שינוי בתפקוד השתל וברמות ה- CsA לפני ואחרי הטיפול ב-sildenafil . חמישה מטופלים דיווחו על כאבי ראש מתונים, אחד דיווח אל כאבים גופניים כללים, 2 דיווחו על rhinorrhoea ואחד על הפרעות חזותיות.

החוקרים מסכמים כי ויאגרה, sildenafil , היא בטוחה לשימוש ומהווה צורת טיפול יעילה ב-ED במטופלים שעברו השתלת כליה, ולא משפיעה על רמות CsA בדם. 

לידיעה ב- doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה