אורולוגיה

השרדות בחולי סרטן הערמונית השתפרה בטיפול הורמונלי עם Whole-Pelvic Radiation

 מטופלים עם סרטן הערמונית שיש להם 15% סיכון מוערך ל-lymph node involvement ורמת אנטיגן  prostate-specific גבוהה הם מועמדים טובים ל-whole-pelvic radiotherapy עם neoadjuvant וטיפול הורמונלי בו זמנית. אלו הם ממצאי  מחקר בשלב III שכלל 1,323 מטופלים כאלו ודווח ב- Journal of Clinical Oncology.

 המחקר בדק את ההשערה כי combined androgen suppression  עם whole-pelvic radiotherapy שאחריו ניתן boots  לערמונית יכול לשפר השרדות ללא התפתחות המחלה ב-10% בהשוואה לטיפול משולב של דיכוי אנדרוגן  ורדיותרפיה בערמונית בלבד. עוד בדק המחקר את ההשערה כי טיפול neoadjuvant והורמונלי בו זמנית יכול לשפר  את ההשרדות  ללא התפתחות מול טיפול הורמונלי adjuvant  ב-10%.

על פי קבוצת החוקרים, whole-pelvic radiotherapy נקשרה עם 4 שנים של השרדות ללא התפתחות של 54% בהשוואה ל-47% לרדיותרפיה של הערמונית בלבד. מטופלים שטופלו בטיפול -neoadjuvant והורמונלי בו זמנית הראו השרדות של 4 שנים ללא התפתחות ב-52% לעומת 49% לטיפול adjuvant הורמונלי. 

 בהשוואה לטיפולים אחרים, השילוב של whole-pelvic radiotherapy ו-טיפול neoadjuvant ו- concurrent הורמונלי נקשר להשרדות ארוכה יותר ללא התקדמות המחלה (progression-free ).  

לידיעה במדסקייפ

J Clin Oncol 2003;21:1904-1911

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה