אורולוגיה

הגלולות המודרניות למניעת הריון, בעלות המינון הנמוך, לא מעלות הסיכון לשבץ

 השימוש בגלולות המודרניות למניעת הריון, בעלות המינון הנמוך, שמכילות 50 מיקרוגרם של אסטרוגן או פחות לא מעלות את הסיכון לשבץ איסכמי (ischemic stroke ) בנשים בריאות, כך על פי מחקר שמתפרסם החודש ב-Stroke.

 ממצאים ממחקרים שנערכו לאחרונה הציעו כי קיים קשר בין גלולות לשבץ, בהתבססם על גלולות המכילות בין 80-100 מיקרוגרם של אסטרוגן, מינון גבוה משמעותית מן המינון הנפוץ היום של 30-35 מיקרוגרם של אסטרוגן לגלולה.  על מנת להבין טוב יותר את הסיכון לשבץ איסכמי עם גלולות במינון נמוך, החוקרים מאוסטרליה שיתפו 234 נשים שעברו שבץ איסכמי וקב’ ביקורת של 234 נשים ללא שבץ. הגיל הממוצע היה 42. 

החוקרים מצאו כי נשים שמשתמשות בהווה בגלולות במינון של 50 מיקרוגרם או פחות לא היו בסיכון מוגבר סטטיסטית לשבץ, בהשוואה לאלו שלא משמתמשות. לא היה גם קשר בין שנות השימוש בגלולות והסיכון לשבץ איסכמי. החוקרים מסכמים כי גלולות במינון נמוך של אסטרוגן נראות כבעלות סיכון נמוך יותר להוביל לשבץ איסכמי. בכל זאת, הם מוסיפים, יש לרשום גלולות “בזהירות”, במיוחד לנשים עם גורמי סיכון מוגברים לשבץ, כמו היסטוריה של לחץ דם גבוה, התקף איסכמי ארעי, שעברו אוטם שריר הלב, סוכרת, היסטוריה משפחתית של שבץ או מעשנות.

לידיעה במדסקייפ

לאבסטקרט ב- Stroke 2003; 34:

( 10.1161/01.STR.0000077925.16041.6B )

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה