אורולוגיה

טיפול HRT נקשר לסיכון מוגבר לחוסר שליטה על שלפוחית השתן

טיפול HRT נקשר בסיכון של פי 2 לסבול מסיכוי מוגבר לחוסר שליטה על דחף בשלפוחית השתן(urge incontinence ) ופי 4 לסיכוי לסבול מחוסר שליטה הנובע מלחץ (stress incontinence)בנשים לאחר גיל המעבר, כך על פי ניתוח מידע חדש ממחקר ה- Estrogen/Progestin Replacement . ממצאים אלו מבוססים על מחקר קודם שהציע כי HRT לא עוזר לנשים עם בעית חוסר שליטה על שלפוחית השתן(incontinence). ב-9 מחקרים קודמים שנעשו לבדיקת טיפול ה-HRT לשם טיפול ב-incontinence, רובם הראו כי לא היה שום שיפור בתסמינים, ואחד אף הראה החמרה בהם.

במחקר הנוכחי, החוקרים  ניסו לקבוע האם HRT יכול למנוע את ההתפתחות של ה-incontinence בנשים ללא הפרעה. המחקר התמקד ב-1,208 משתתפות של מחקר HERS שלא דיווחו על incontinence בתחילת המחקר.הנשים היו בגיל ממוצע של 66 שנים וכ-18 שנה אחרי מצב המעבר. משתתפות המחקר חולקו רנדומאלית לקבלת 0.625 מ”ג של conjugated estrogens מ”ג + 2.5 מ”ג של  medroxyprogesterone acetate או פלצבו מדי יום, לתקופה ממוצעת של 4.1 שנים.

בתחילת המחקר, לאחר 4 חודשים , ולאחר שנה, שנתיים , שלוש שנים וארבע שנות מעקב, הנשים נשאלו לגבי קיומם ומשך של סימפטומים של חוסר שליטה על שלפוחית ובדרכי השתן. בסה”כ, נשים שלקחו HRT היו בסיכון של פי 2.3 לפתח חוסר שליטה של דחף  ופי 3.8 לפתח חוסר שליטה מלחץ, בהשוואה לנשים על פלצבו. בנוסף, הסיכון לפתח הפרעות אלו גדל לאורך זמן, כך שנשים עם טיפול HRT לאחר שנת טיפול היו בסיכון של פי 1.8 לפתח חוסר שליטה של דחף  ופי 3.2 בסיכוי גבוה לסבול מחוסר שליטה מלחץ בהשוואה לנשים על פלצבו, הסיכון שלהן גדל ל,3.5 ו-5.1 בהתאמה לאחר 4 שנות טיפול. הנשים בטיפול היו מקרב משתתפות ה-HERS , בו כל הנשים סובלות ממחלות לב.

 לידיעה ב-Ob.Gin.News  

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה