רפואת ספורט

היפוגונאדיזם מלווה בסיכון מוגבר לתמותה במבוגרים מאושפזים עם אסתמה (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AACE)

במבוגרים עם אסתמה היפוגונאדיזם תועד סיכון גבוה פי 16 לתמותה במהלך אשפוז, בהשוואה לאלו עם רמות טסטוסטרון תקינות, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-AACE.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים הראו כי טיפול בטסטוסטרון עשוי להפחית את הסיכון לאירועים חריגים משנית לטיפול ארוך-טווח בגלוקוקורטיקואידים בגברים עם אסתמה. עם זאת, לא נערכו מחקרים מקיפים להערכת האינטראקציות הללו ומחקר המתמקד בחולי אסתמה שנכללו במחקרים להערכת טיפול בטסטוסטרון עשוי לספק מידע חשוב.

מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי התבסס על נתונים ממאגר National Inpatient Sample שכלל 415,230 מבוגרים שאושפזו בשל התלקחות אסתמה בין ינואר 2016 ועד דצמבר 2020. החוקרים אספו נתונים אודות שיעורי התמותה מכל-סיבה, משך אשפוז ועלויות אשפוז. קבוצת המחקר סווגה לחולים עם אבחנה של היפוגונאדיזם (145 חולים) וקבוצה של חולים ללא היפוגונאדיזם.

שיעורי התמותה בקרב מבוגרים עם היפוגונאדיזם עמדו על 3.45%, זאת בהשוואה לשיעורי תמותה של 0.19% במבוגרים ללא היפוגונאדיזם (p=0.0001). במבוגרים עם אבחנה של היפוגונאדיזם תועד סיכון מוגבר לתמותה במהלך אשפוז, בהשוואה לאלו ללא היפוגונאדיזם (יחס סיכויים מתוקן של 16.22, p=0.007).

מהנתונים עולה כי אין הבדל בין שתי הקבוצות במשך האשפוז. עלויות אשפוז הושפעו מגורמים שונים, כולל גזע ומוצא אתני, רמת הכנסה ומדד Charlson Comorbidity Index.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים מאחר ומספר הגברים עם היפוגונאדיזם במחקר הנוכחי היה מוגבל וייתכנו ערפלנים המשפיעים על שיעורי היפוגונאדיזם ותמותה. במידה ומחקר אקראי ומבוקר יאשר ממצאים אלו, אזי ייתכן וניתן יהיה לקבוע המלצות אשר ישפרו משמעותית את הטיפול בחולים עם אסתמה היפוגונאדיזם.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AACE

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה