רפואת ספורט

טיפול ב-Mounjaro מוביל לירידה מהירה וגדולה יותר במשקל לעומת Semaglutide (מתוך אתר MedRxiv)

במבוגרים עם עודף-משקל או השמנת-יתר תועדה ירידה גדולה יותר במשקל הגוף ותוך פרק זמן קצר יותר עם טיפול ב-Mounjaro לעומת טיפול ב-Ozempic, כך עולה מנתונים חדשים שטרם עברו סיקור עמיתים ופורסמו באתר MedRxiv.

בהעדר מחקרים אקראיים ומבוקרים להשוואה ראש-בראש בין שתי התרופות, החוקרים התבססו על הרשומות הרפואיות הממוחשבות ונתוני ניפוקי תרופות במטרה לבחון את דפוסי ירידה במשקל ב-9,193 מבוגרים שטופלו ב- Mounjaro ובמספר דומה של מטופלים תואמים שטופלו ב-Ozempic. המשקל הממוצע של המשתתפים עמד על 110 ק”ג וכמחציתם אובחנו עם סוכרת מסוג 2.

בתוך שנה אחת מהתחלת הטיפול, ב-42.3% מהמטופלים ב-Tirzepatide – המרכיב הפעיל ב- Mounjaro ו-Zepbound – תועדה ירידה של לפחות 15% במשקל הגוף, זאת בהשוואה ל-19.3% בקרב אלו שטופלו ב-Semaglutide – המרכיב העיקרי ב-Ozempic ו-Wegovy.

לאחר תקנון לגורמי סיכון פרטניים, בקרב מטופלים ב- Mounjaro תועד סיכוי גבוה יותר ב-76% לירידה של לפחות 5% במשקל הגוף, סיכוי גבוה יותר מכפליים לירידה של לפחות 10% במשקל הגוף וסיכוי גבוה יותר מפי שלוש לירידה במשקל בהיקף של לפחות 15%, בהשוואה למטופלים ב-Ozempic.

לאחר שלושה חודשי טיפול, מטופלים ב- Mounjaro איבדו בממוצע 2.3% יותר ממשקל גופם, בהשוואה למטופלים ב-Ozempic. לאחר שישה חודשים, ההבדלים גדלו ל-4.3% ולאחר 12 חודשים, בקרב מטופלים ב- Mounjaro תועדה ירידה גדולה יותר של 7.2% במשקל הגוף.

שיעור תופעות הלוואי במערכת העיכול היה דומה בין הקבוצות.

החוקרים מציינים כי Ozempic ו- Mounjaro מיועדות שתיהן לטיפול בחולים עם סוכרת מסוג 2, אך מחצית מהמשתתפים במחקר נטלו את התרופות לצרכיי ירידה במשקל בלבד, עובדה שייתכן והשפיעה על התוצאות שתועדו במחקר.

מחברת התרופות נובו-נורדיסק נמסר כי מינוני Semaglutide שנבחנו מחקר לא נבדקו לצרכיי הפחתת משקל ואין מחקרי ראש-בראש להשוואת Tirzepatide לעומת Wegovy. מחברת אלי לילי נמסר כי החברה לא מעודדת או תומכת בשימוש מעבר להתוויות המאושרות של תרופות אלו, אם כי התרופה מאושרת כעת גם להפחתת משקל.

בימים אלו נערך מחקר להשוואת הירידה במשקל עם שתי התרופות במטופלים עם עודף-משקל או השמנת-יתר, אך ללא סוכרת מסוג 2. תוצאות מחקר זה צפויות במהלך 2025.

מתוך אתר medRxiv

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה