רפואת ספורט

ירידה משמעותית במשקל עם טיפול בוויגובי בחולים לאחר ניתוח בריאטרי (Obesity)

במאמר שפורסם בכתב העת Obesity מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול ב-Semaglutide (וויגובי) במינון 2.4 מ”ג בשבוע בחולים עם השמנת-יתר חמורה לאחר ניתוח בריאטרי הוביל לירידה משמעותית במשקל הגוף לזו שתועדה בחולים ללא התערבות בריאטרית בעברם.

מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי נועד לבחון את היעילות של וויגובי בחולים עם השמנת-יתר חמורה, קרי מדד מסת גוף של 40 ק”ג/מ2 ומעלה, עם היסטוריה של ניתוח בריאטרי, אשר לא השיגו ירידה מספקת במשקל הגוף או חוו עליה חוזרת במשקל הגוף, בהשוואה לחולים ללא היסטוריה של ניתוח בריאטרי עם מדד מסת גוף דומה.

מדגם המחקר כלל 129 חולים עם מדד מסת גוף של 40 ק”ג/מ2 ומעלה, כולל 39 חולים עם היסטוריה של ניתוח בריאטרי ו-90 חולים ללא התערבות בריאטרית בעברם. המשתתפים במחקר טופלו בוויגובי במשך 24 שבועות, החל ממינון של 0.25 מ”ג בשבוע ועליה הדרגתית עד מינון סופי של 2.4 מ”ג בשבוע. החוקרים בחנו את אחוז הירידה במשקל הגוף, שינוי במדד מסת גוף והיקף מותניים.

מהנתונים עולה כי הטיפול בוויגובי לווה בירידה משמעותית בהיקף 9.1% במשקל הגוף בקרב מטופלים עם השמנת-יתר חמורה לאחר התערבות בריאטרית קודמת, כאשר היקף הירידה במשקל עם הזריקה השבועית לא היה שונה משמעותית מהיקף הירידה במשקל שתועד בקרב מטופלים עם השמנת-יתר ללא היסטוריה של ניתוח בריאטרי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי זהו המחקר הראשון להשוואת היעילות של טיפול בזריקות וויגובי בחולים עם היסטוריה של ניתוח בריאטרי, בהשוואה למטופלים ללא התערבות בריאטרית קודמת. ממצאי המחקר תומכים ביעילות הזריקה השבועית ותומכים בפוטנציאל אפשרות טיפול זו באוכלוסיית החולים הנ”ל.

Obesity, Nov 5, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה