רפואת ספורט

חשיפה לטמפרטורות גבוהות בשילוב זיהום אוויר מכפילים את הסיכון לאוטם שריר הלב (Circulation)

מחקר חדש שנערך בסין הראה כי השילוב של חשיפה לטמפרטורות גבוהות ואיכות אוויר ירודה קשור בהכפלת הסיכון לאוטם שריר הלב (MI)

מחקר חדש שנערך בסין הראה כי השילוב של גלי חום ואיכות אוויר ירודה קשור בהכפלת הסיכון לאוטם שריר הלב (MI). החוקרים מעריכים כי ניתן לייחס עד כ-3% מכלל מקרי המוות כתוצאה מ-MI לשילוב של טמפרטורות קיצוניות ורמות גבוהות של חלקיקים נשימים עדינים (PM2.5). החוקר הראשי, ד”ר יוהאי לו מאוניברסיטת Sun Yat-sen, גואנגג’ואו, סין, אמר כי “ממצאי המחקר מספקים ראיות לכך שחשיפה נמוכה לטמפרטורות גבוהות ולזיהום אוויר עשויה למנוע מקרי מוות מיותרים הנגרמים כתוצאה מהתקף לב”. פרופ’ ג’ונתן ניומן מהחטיבה לקרדיולוגיה בבית הספר לרפואה, NYU Grossman, שלא היה מעורב במחקר אמר ש” ישנן ראיות רבות אודות ההשפעות הקרדיווסקולריות המזיקות של זיהום אוויר, אך הערך המוסף של מחקר זה היה מציאת האינטראקציה בין טמפרטורות גבוהות וזיהום אוויר”. המחקר פורסם ב-Circulation ב-24 ביולי 2023.

המחקר כלל 202,678 מבוגרים (גיל ממוצע 77.6 שנים, 52% גברים) שסבלו מ-MI בין 2015 ל-2020 במחוז ג’יאנגסו, אזור עם ארבע עונות שונות וטווח רחב של טמפרטורות ו-PM2.5. מטרתו הייתה להעריך את הקשר שבין חשיפה לטמפרטורות קיצונית (חום או קור) ו-PM2.5 לבין תמותה עקב MI.

תוצאות המחקר הראו כי הסיכון ל-MI היה גבוה ב-18% במהלך גלי חום שנמשכו יומיים עם מדדי חום של אחוזון 90 ומעלה (28.1°C-36.6°C) וב-74% במהלך גלי חום שנמשכו ארבעה ימים עם מדדי חום של אחוזון 97.5 ומעלה (34.9°C-43°C), בהשוואה לימי הביקורת. כמו כן, הסיכון ל-MI היה גבוה פי שניים במהלך גלי חום שנמשכו ארבעה ימים עם PM2.5. יש לציין כי בעונות הקרות, הסיכון ל-MI היה גבוה ב-4% במהלך גלי קור שנמשכו יומיים וב-12% במהלך גלי קור שנמשכו שלושה ימים, ובנוסף, בימים עם רמות גבוהות של PM2.5 לא הייתה עלייה בסיכון ל-MI בדומה לתקופות החמות.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה