האם צריכת מזון אולטרה-מעובד מעלה את הסיכון לדיכאון? (Nutrients)

במאמר שפורסם בכתב העת Nutrients מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה קשר בין צריכת מזון אולטרה-מעובד ובין סיכון מוגבר לדיכאון באוכלוסייה הכללית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי דיכאון הינו אחת המחלה הנפוצות ברחבי העולם. צריכת מזון אולטרה-מעובד עלתה באופן משמעותית ברחבי העולם לאור העלויות הנמוכות והנוחות בצריכת מוצרי מזון אלו; עם זאת, מחקרים מעטים בחנו את הקשר בין צריכת מזון אולטרה-מעובד ובין הסיכון לדיכאון באוכלוסייה הכללית.

כעת בחנו החוקרים את הקשר בין צריכת מזון אולטרה-מעובד ובין דיכאון על-סמך נתונים מסקר Korean National Health and Nutrition Examination Survey, כאשר הם אספו נתונים אודות 9,463 משתתפים (4,200 גברים ו-5,263 נשים) בגילאי 19 שנים ומעלה.

מקרים של דיכאון זוהו על-פי שאלון Patient Health Questionnaire-9. ראיונות עם המטופלים שימשו להערכת הרגלי התזונה לאורך 24 שעות וניתוח סטטיסטי שימש להערכת הקשר בין היקף צריכת מוצרי מזון אולטרה-מעובד לפי רבעונים ובין הסיכון לדיכאון.

מהנתונים עולה כי בקרב אלו ברבעון העליון של צריכת מזון אולטרה-מעובד תועד סיכון גבוה פי 1.40 לאבחנה של דיכאון (רווח בר-סמך 95% של 1.00-1.96).

מניתוח תלוי-מגדר עלה כי רק בקרב נשים תועד קשר מובהק סטטיסטית בין הרגלי צריכת מזון אולטרה-מעובד ובין הסיכון לדיכאון (יחס סיכויים של 1.51, רווח בר-סמך 95% של 1.04-2.21), גם לאחר תקנון לערפלנים (p=0.023).

ממצאי המחקר מצביעים על קשר מובהק סטטיסטית בין צריכה רבה יותר של מזון אולטרה-מעובד ובין דיכאון בקרב נשים, אך לא בגברים, באוכלוסייה הכללית בקוריאה.

Nutrients, May 1, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה