השפעות זיהום אוויר על אסתמה בילדים עם אטופיק דרמטיטיס (Pediatr Pulmonol)

במאמר שפורסם בכתב העת Pediatric Pulmonology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה קשר בין חשיפה לפני הלידה ולאחר הלידה לזיהום אוויר ובין הסיכון להתפתחות אסתמה בילדים עם אטופיק דרמטיטיס.

ברקע למחקר מסבירים החוקרם כי ידוע על קשר הדוק בין זיהום אוויר ובין אסתמה, אך אין נתונים אודות הופעה חדשה של אסתמה בילדים עם אטופיק דרמטיטיס. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון אם חשיפה לזיהום אוויר לפני הלידה או לאחריה מעוררת התפתחות אסתמה בילדים עם אטופיק דרמטיטיס.

מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי כלל נתונים אודות חולים מתחת לגיל 18 שנים עם אבחנה של אקזמה או אטופיק דרמטיטיס בין 2009 עד 2019.

החוקרים בחנו את הריכוז החודשי הממוצע של מזהמים באוויר בשנה, שלוש שנים וחמש שנים לפני תאריך האינדקס ושלושה, שישה ותשעה חודשים לפני הלידה וכן סיווגו אותן לפי גיל, ריכוז IgE ואחוז אאזנופילים ו-ECP (Eosinophil Cationic Protein).

חשיפה לאחר הלידה לחומר חלקיקי נישא באוויר (PM2.5 ו-PM10), דו תחמוצת גופרית, אוזון, פחמן חד-חמצני, NO (Nitric Oxide), NO2 (Nitric Dioxide) ו-NOx, וחשיפה לפני הלידה ל-PM2.5, PM10″ דו תחמוצת הגופרית, NO ו-NOx היו גבוהים יותר משמעותית בקרב אלו עם אסתמה, בהשוואה לאלו ללא-אסתמה.

בחולים עם ריכוז IgE מעל 100 יחידות בינלאומיות/מ”ל ו-ECP נמוך מ-24 ננוגרם/מ”ל תועדה השפעה משמעותית של חשיפה לאחר הלידה ל-PM2.5 ו-PM10, בפרט פחמן חד-חמצני, על התפתחות אסתמה ובאלו עם ספירת אאזנופילים מעל 3% תועדה השפעה משמעותית לחשיפה לפני הלידה ל-PM2.5, בפרט דו תחמוצת הגופרית, NO ו-NO2.

ממצאים אלו מצביעים על קשר בין חשיפה לזיהום אוויר לפני ואחרי הלידה ובין התפתחות אסתמה בילדים עם אטופיק דרמטיטיס.

 

Pediatr Pulmonol. 2022 Aug 4

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • עדויות חדשות תומכות ביעילות Nemolizumab לטיפול באטופיק דרמטיטיס (The Lancet)

    עדויות חדשות תומכות ביעילות Nemolizumab לטיפול באטופיק דרמטיטיס (The Lancet)

    במאמר שפורסם בכתב העת The Lancet מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי Nemolizumab , אנטגוניסט לקולטן ל-IL-31, הינו טיפול נסבל היטב אשר הביא לשיפור בתהליכי דלקת וגרד בחולים עם אטופיק דרמטיטיס בדרגה בינונית-עד-חמורה. החוקרים השלימו שני מחקרים אקראיים, מבוקרי-פלסבו, כפלי-סמיות, לאורך 48 שבועות, מחקר ARCADIA 1  (941 חולים, 47% נשים) ומחקר ARCADIA 2 […]

  • עדויות חדשות תומכות בבטיחות ויעילות Cendakimab לטיפול באטופיק דרמטיטיס  (JAMA Dermatol)

    עדויות חדשות תומכות בבטיחות ויעילות Cendakimab לטיפול באטופיק דרמטיטיס  (JAMA Dermatol)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Dermatology עולה כי Cendakimab מהווה טיפול יעיל ולרוב בטוח במבוגרים עם אטופיק דרמטיטיס בדרגה בינונית-עד-חמורה. החוקרים מסבירים כי Cendakimab הינו נוגדן חד-שבטי סלקטיבי, עם אפיניות גבוהה, הנקשר ל-Interleukin-13, ציטוקין מרכזי בתהליכי דלקת מסוג 2, אשר נקשר עם אטופיק דרמטיטיס. להערכת היעילות והבטיחות של Cendakimab בחולים עם אטופיק דרמטיטיס בדרגה […]

  • צליעה בילדים (Pediatr Rev) - והערות ד

    צליעה בילדים (Pediatr Rev) - והערות ד"ר אבי פנסקי, עורך אורתופדיה

    צליעה בילדים היא סיבה שכיחה לפנייה לחדרי מיון, והאבחנה המבדלת במקרים אלו רחבה למדי: הסיבה עשויה להיות מולדת, דלקתית, זיהומית, חבלתית, נאופלסטית ואידיופאתית. ד"ר פנסקי משתף מאמר מ-Pediatrics in Review הסוקר את שיטות האבחון השונות, ומוסיף מהערותיו.

  • הנחיות האיגוד האמריקאי לאלרגיה, אסתמה ואימונולוגיה לטיפול באטופיק דרמטיטיס (JAMA Pediatrics)

    הנחיות האיגוד האמריקאי לאלרגיה, אסתמה ואימונולוגיה לטיפול באטופיק דרמטיטיס (JAMA Pediatrics)

    כוח העבודה (Joint Task Force) של האיגוד האמריקאי לאלרגיה, אסתמה ואימונולוגיה עדכן את ההנחיות לטיפול ב-AD. ד"ר עדי זיו, עורך מדור ילדים, משתף את המאמר מה-JAMA Pediatrics שריכז את ההמלצות העיקריות לגבי טיפול בדרמטיטיס אטופית, ומוסיף מהערותיו.

  • יתרונות בדיקות סקר של יילודים לחסר וויטמין B12 (מתוך Pediatrics)

    יתרונות בדיקות סקר של יילודים לחסר וויטמין B12 (מתוך Pediatrics)

    בדיקות סקר של יילודים לחסר וויטמין B12 עשויות להוביל לירידה של פי ארבע בסיכויי להתפתחות חסר תסמיני של הוויטמין בשנה הראשונה לחייהם, בהשוואה ליילודים שלא עברו בדיקות סקר אלו, כך עולה מתוצאות מחקר חדש מגרמניה שפורסמו בכתב העת Pediatrics. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חסר וויטמין B12 עשוי לפגוע בהתפתחות יילודים, אך ההשפעה של בדיקות […]

  • אסתמה מלווה בסיכון מוגבר למחלת אלצהיימר (J Allergy Clin Immunol)

    אסתמה מלווה בסיכון מוגבר למחלת אלצהיימר (J Allergy Clin Immunol)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Allergy and Clinical Immunology עולה כי אסתמה מלווה בסיכון מוגבר להיארעות מחלת אלצהיימר. חוקרים מטאיוואן מצאו כי בחולי אסתמה שיעורים גבוהים יותר של מחלת אלצהיימר ולכן החוקרים מוויסקונסין ביקשו כעת לבחון אם מגמה דומה קיימת בארצות הברית. המחקר כלל מדגם אקראי של 20% מהמטופלים במאגר Medicare בין השנים […]

  • סגירה פרוצדורלית של Patent Ductus Arteriosus (PDA) בפגים: קווים מנחים (JPER)

    סגירה פרוצדורלית של Patent Ductus Arteriosus (PDA) בפגים: קווים מנחים (JPER)

    קווים מנחים חדשים מציעים כי סגירה טרנסקטטרית של Patent Ductus Arteriosus (PDA) עשויה להיות עדיפה על פני סגירה כירורגית בפגים עם פגות קיצונית הזקוקים להנשמה מלאכותית, כך פורסם ב-Journal of Perinatology. ד"ר ברזילי, עורך מדור נאונטולוגיה, משתף את המאמר ומוסיף מהערותיו.

  • קולכיצין עשוי לשמש כטיפול יעיל כנגד אפטות בילדים (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Society for Pediatric Dermatology)

    קולכיצין עשוי לשמש כטיפול יעיל כנגד אפטות בילדים (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Society for Pediatric Dermatology)

    קולכיצין מהווה אפשרות טיפול יעילה במרבית הילדים עם Complex Aphthous Stomatitis (או CAS), כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Society for Pediatric Dermatology. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי CAS בילדים לרוב מטופל מקומית עם טיפול תומך, אשר לעיתים קרובות אינו יעיל. אין מידע רב אודות המחלה ואפשרויות הטיפול בה בילדים, כאשר […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה