רפואת ספורט

קורס לרופאים מתמחים בשיטת למידה מרחוק באמצעות הלווין במרכז הרפואי קפלן

כחלק מתהליכי שיפור האיכות, הוחלט לשים דגש על נושא הדרכה וחינוך רפואי בכל המגזרים ושל מתמחים בפרט. הפורום החדש של ועדת התמחות, האחראית על איכות ההוראה, בראשיתו פרופ’ אילה פולק מנהלת מחלקת עיניים, נערך לביצוע תכניות הוראה כלל מערכתיות ולהפעלת בקרת הוראה בכל המחלקות.

אחת הפעולות הראשונות של ועדת ההתמחות היתה התקשרות לקורסים ללימודי המשך בשיטת למידה מרחוק באמצעות לווין. הקורס נערך על ידי הפקולטה ללימודי המשך של אוניברסיטת תל אביב. המיוחד בקורס האינטראקטיבי זה הוא, שלמאזינים בכל התחנות בארץ יש קשר עם המרצה בתחנת האם באוניברסיטה. דו-שיח המתקיים במשך כל זמן ההרצאה בין המרצה למאזינים מאפשר דיון פתוח והחלפת דעות כלל ארצית.

ההרצאות מועברות ע”י מומחים בתחומם בארץ והן מצטיינות ברמה גבוהה. ההתקשרות לאוניברסיטה הייתה כרוכה בהשקעת משאבים ובהכנת תשתית בכיתה מיוחדת של ההתקשרות האינטראקטיבית. עמותת ידידי המרכז הרפואי קפלן תרמה את הבסיס להכנת התשתית . בית החולים הקצה כיתת לימוד מתאימה ומכסה עלויות נלוות נוספות.

בשלב ראשון החלו קורסים ברפואה פנימית ורפואת ילדים. להרצאות מגיעים כל המתמחים בתחומים אלה. מטרתה של תוספת ההוראה בקורסים אינטראקטיביים אלה להוראה מחלקתית וחטיבתית , הינה העשרת הידע של המתמחה והכנה טובה יותר לבחינות ההתמחות.

פעולות העשרה נוספות מתוכננות למתמחים בסיומו המוצלח של פרוייקט זה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לפרופ’ אילה פולק.

מסרה

דנה קידר

דוברת המרכז הרפואי

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה