ראומטולוגיה

אפשרויות חדשות ומבטיחות לטיפול בשיגדון עמיד בניסויים קליניים מתקדמים (EULAR)

טיפולים להורדת רמות חומצה אורית בחולי שיגדון עמיד נראים קרובים, לפי תוצאות ניסויי שלב 2 ו-3 שהוצגו בכנס הברית האירופית לראומטולוגיה 2024

טיפולים להורדת רמות חומצה אורית בחולי שיגדון עמידים נראים קרובים, לפי תוצאות ניסויי שלב 2 ו-3 שהוצגו בכנס הברית האירופית לראומטולוגיה 2024. הדיווחים מהכנס דנו בשני מחקרי שלב 2 עם מעכבי URAT1 חדשניים לחולים עם שיגדון עמיד, בנוסף לנתוני המשך מתכנית הניסויים של שלב 3 עבור SEL-212. בכל המקרים, היעילות נראתה דומה לתרופות הזמינות כיום עם פוטנציאל לסבילות טובה יותר, צורך משמעותי עבור חולים עם שיגדון העמיד לטיפולים מסורתיים.

SEL-212, פלטפורמת תרופות המורכבת משני רכיבים המועברים בעירוי תוך-ורידי פעם בחודש ברצף, הראתה תוצאות מבטיחות לאחר 12 חודשים. ד”ר הרברט באראף, המחבר הראשי של המחקר, דיווח כי רוב המטופלים שהגיבו לאחר 6 חודשים עדיין הגיבו לאחר 12 חודשים, ושני המינונים שנבדקו נסבלו היטב לאורך תקופת ההארכה.

בניסויי DISSOLVE I ו-II, כ-50% מהמטופלים באחד משני המינונים של SEL-212 השיגו את היעד העיקרי של רמת sUA < 6 מ”ג/ד”ל במשך לפחות 80% מהחודש השישי של הניסוי (לעומת 4% בקבוצת הפלצבו). לאחר 12 חודשים, שיעורי התגובה נשארו דומים.

בנוסף, הוצגו תוצאות מבטיחות משני ניסויי שלב 2 עם מעכבי URAT1 חדשים. במחקר אחד, ruzinurad  בשילוב עם febuxostat הראה יעילות עדיפה על פלצבו בהפחתת רמות sUA. במחקר השני, AR882 לבד או בשילוב עם allopurinol  הראה יעילות בהפחתת טופי ורמות sUA. החוקרים מדגישים כי תרופות אלו עשויות להציע יחס תועלת-סיכון טוב יותר, במיוחד בחולים עם מחלה עמידה.

לכתבה בMEDSCAPE

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה