ראומטולוגיה

ניתוח להחלפת מפרק הברך מלווה בשיפור שיווי המשקל בקשישים (מתוך הכנס השנתי של American Academy of Orthopedic Surgeons)

מתוצאות מחקר חדש מישראל, שהוצגו בכנס השנתי של American Academy of Orthopedic Surgeons שנערך בניו-אורלינס, עולה כי ניתוח להחלפת מפרק הברך (TKR Total Knee Replacement) עקב אוסטיאורתריטיס מלווה בשיפור משמעותי בשיווי המשקל הדינאמי בקשישים.

ד”ר לאוניד קנדל, מבית החולים הדסה הר-הצופים בירושלים, מסביר כי מחקרים רבים הוכיחו כי בחולים עם אוסטיאוארתריטיס קיימת פגיעה בתחושת מנח ובשיווי המשקל. עם זאת, מעט מחקרים בחנו את השינויים לאחר החלפת מפרק הברך.

מדגם המחקר כלל 63 משתתפים (גיל ממוצע של 73 שנים) שהשלימו מגוון בדיקות להערכת שיווי משקל ותפקוד, לפני ואחרי ניתוח להחלפת מפרק הברך.

החוקרים התבססו על מערכת ממוחשבת הקרויה Balance Master להערכת שיווי המשקל הסטטי והדינאמי. הם גם התבססו על מדד Oxford Knee Score, ביחד עם Four Square Step Test, מבחן Timed Up and Go, ושאלון SF-36 להערכת איכות החיים.

החוקרים מצאו כי בהשוואה לדרגות לפני הניתוח, לאחר שנה אחת חל שיפור מובהק בשיווי המשקל הדינאמי (p<0.001). כמו כן, בקרב החולים תועד מובהק במבחנים המוטוריים תלויי-שיווי-משקל (p<0.05).

השיפור בשיווי המשקל היה קשור ישירות לשיפור באיכות החיים ובתפקוד, כפי שהחולים דיווחו באופן עצמאי.

ד”ר קנדל כותב כי מתוצאות המחקר עולים שני מסרים עיקריים: ראשית, לאחר ניתוח החלפת מפרק ברך חל שיפור בשיווי-משקל דינאמי , ושנית, ההשפעה של שיווי המשקל לאחר הניתוח על התוצאות הקליניות, עולה על ההשפעה של כאב לאחר הניתוח.

מתוך הכנס השנתי של American Academy of Orthopedic Surgeons

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה