ראומטולוגיה

גברים צעירים, נשים מבוגרות ומתבגרים בסיכון לנקעים של הקרסול (מתוך הכנס השנתי של American Academy of Orthopedic Surgeons)

גברים בטווח הגילאים 15-24 שנים ונשים בגיל 30 ומעלה מצויים בסיכון מיוחד לנקעים של הקרסול, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו בכנס American Academy of Orthopedic Surgeons.

החוקרים מוסיפים כי העשור השני לחיים והשתתפות במשחקי כדורסל או פוטבול מהווים גורמי סיכון נוספים לנקעים של הקרסול.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי נקעים של הקרסול נבחנו באופן נרחב, במיוחד בכל הנוגע להערכה, הטיפול והתוצאות הקליניות. עם זאת, גורמי הסיכון האפידמיולוגים לנקעים של הקרסול לא נבחנו באופן הולם, במיוחד באוכלוסייה הכללית של ארה”ב. המחקר הנוכחי בוחן את גורמי הסיכון הללו ואת שיעורי ההיארעות של נקעים בקרסול בארה”ב.

החוקרים ערכו חיפוש ב-National Electronic Injury Surveillance System אחר כל הנקעים בקרסול שפנו למחלקות לרפואה דחופה בין השנים 2002 ו-2006.

כ-3.1 מיליון מקרים של נקעים של הקרסול אובחנו במהלך 1.4 מיליארד שנות-אדם, עם שיעורי היארעות של 2.2 ל-1000 שנות-אדם.

מניתוח הממצאים עולה כי הסיכון לנקעים בקרסול היה דומה בגברים ונשים. עם זאת, בקרב משתתפים בגילאי 15-24 שנים, מין זכר הביא לעליה של פי 1.53 בסיכון, בעוד שבמשתתפים מעל גיל 30, מין נקבה לווה בסיכון מוגבר פי 2.03.

השיעורים הגבוהים ביותר של נקעים בקרסול תועדו בעשור השני לחיים: 7.2 ל-1000 שנות-אדם. בגברים השיעור הגבוה ביותר תועד בין הגילאים 15-19 שנים (8.9 ל-1000 שנות-אדם) ובנשים השיא תועד בין הגילאים 10-14 שנים (5.4 ל-1000 שנות-אדם).

קרוב למחצית מכלל הנקעים אירעו במהלך פעילות ספורט, כאשר הפעילויות הנפוצות ביותר כללו כדורסל (41.1%), פוטבול (9.3%) וכדורגל (7.9%). הפציעות אירעו לרוב בבית או בסמוך לבית (47.9%), במרכזי ספורט או מרכזי פנאי (28.5%) או בבית הספר (14.5%).

החוקרים מסבירים כי מגני קרסול הוכחו כיעילים במניעת נקע של הקרסול במשחקי כדורסל, כדורגל ופוטבול, עם השפעה מזיקה מינימאלית על הביצועים האתלטיים או רמת הפעילות. להערכתם, דרושים מחקרים נוספים בנושא.

American Academy of Orthopedic Surgeons

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה