ראומטולוגיה

נשים עם מייאלומה נפוצה בסיכון הגבוה ביותר לבחילות וכאב עם השתלת תאי גזע (מתוך הכנס הבינלאומי ה-16 בנושא Cancer Nursing)

מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו בכנס הבינלאומי ה-16 בנושא Cancer Nursing עולה כי מין נקבה, נוכחות מייאלומה נפוצה וגיל צעיר הינם גורמי סיכון לבחילות וכאבים בחולי סרטן לאחר השתלת תאי גזע המטופויאטים.

החוקרים תיארו את התסמינים שהופיעו ב-73 חולים לאחר השתלת תאי גזע המטופויאטים, כפי שנקבע בארבע נקודות זמן, מלפני ההשתלה ועד 45 ימים לאחר ההשתלה. מבין החולים שלקחו חלק במחקר, 52% אובחנו עם לימפומה, 48% אובחנו עם מייאלומה נפוצה.

מדד Symptom Experience Scale שימש להערכת שלושה מדדים (תדירות, עוצמה ומצוקה) של תסמינים גופניים על-רקע ממאירות, כולל בחילות, הפרעות שינה וכאב.

בחולי סרטן לאחר השתלת תאי גזע המטופויאטים, נשים סבלו מכאב ובחילות יותר מגברים; חולים עם מייאלומה נפוצה סבלו מתסמינים רבים יותר מחולי לימפומה; חולים צעירים סבלו יותר מכאב, בהשוואה לחולים מבוגרים.

החוקרים מצאו בנוסף דרגת חרדה גבוהה, הקשורה במצוקה רבה יותר עקב התסמינים וכי התסמינים היו החמורים ביותר שבוע אחד לאחר עירוי תאי גזע, והטובים ביותר 45 ימים לאחר עירוי תאי גזע.

לדברי החוקרים, הם הופתעו מהממצאים הנוגעים לנשים ולחולי מייאלומה נפוצה, ומהקשר המובהק בין תסמינים וחרדה. הממצאים היו הרבה יותר דרמטיים מכפי שהחוקרים שיערו. הם מוסיפים כי התערבויות מוקדמות והערכה זהירה ע”י אחיות עשויים לצמצם את הסיכון לסיבוכים ולשפר את איכות החיים של החולים.

מומחים בתחום התייחסו למחקר וציינו כי הממצאים שמים דגש על מספר נושאים מרכזיים. לדבריהם, טיפול הולם בתסמינים הגופניים דורש הערכה של התסמינים הפסיכולוגיים והבנת החולים הצפויים לפתח תסמינים אלו. על רופאים להכיר את הקשר בין התסמינים ובין מאפיינים שונים של החולים, דבר שיאפשר להם להכין טוב יותר את החולים ולטפל בתסמינים בשלב מוקדם ובאופן יעיל יותר.

16th International Conference on Cancer Nursing

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה