ראומטולוגיה

הזרקת פלסמת מח עצם אוטולוגית לאחר תיקון קרע בגיד מסובבי הכתף (מתוך כנס ה-AAOS)

מאת ד”ר נגה ליפשיץ

מתוצאות מחקר שהוצג בכנס השנתי של ה- American Academy of Orthopedic Surgeons (AAOS), עולה כי הזרקת פלסמת מח עצם אוטולוגית לאחר תיקון ארתרוסקופי של קרע בגידי מסובבי הכתף (Rotator Cuff) עשויה להוביל לשיפור תפקודי.

החוקרים מציינים כי עבודות קודמות שבדקו הזרקה של פלסמת מח עצם אוטולוגית לקרע דגנרטיבי מצאו תוצאות מאכזבות. הם מסבירים כי כאשר תאים מונונוקלארים ממקור מח העצם משופעלים בסביבת פצע מקומית הם

עשויים לשפר את הריפוי.

המחקר כלל 56 משתתפים שעברו תיקון ארתרוסקופי של קרע באחד מגידי מסובבי הכתף. 28 משתתפים קיבלו זריקת פלסמת מח עצם אוטולוגית לאזור התיקון. הפלסמה הוכנה 20-30 דקות לפני ההזרקה, באמצעות שאיבת מח עצם מעצם האגן והכנסתו לצנטריפוגה. החוקרים העריכו את הכאב ואת תפקוד הכתף לפני הניתוח וכן 6 ו-12 חודשים אחריו, תוך שימוש ב- Visual Analogue Scale, Constant Shoulder Score, University of California at Los Angeles Shoulder Scale וה- Oxford Shoulder Scores. בנוסף עברו המשתתפים בדיקות אולטראסאונד במהלך תקופת המעקב.

מתוצאות המחקר עולה כי נמצא קשר מובהק בין הזרקת הפלסמה ובין שיפור בתפקוד והחלמה מהירה יותר של הגיד הקרוע.

לאור התוצאות מסכמים החוקרים כי הזרקת פלסמת מח עצם אוטולוגית לאתר תיקון הגיד נמצאה יעילה בהאצת ההחלמה ובשיפור תפקודי מוקדם. כעת הם בודקים את אפשרות השימוש בתאים מונונוקלארים מפלסמה פריפרית, ואת ההשפעה אפשרית של הזריקות בחולים עם Rheumatoid Arthritis.

מתוך כנס ה-American Academy of Orthopedic Surgeons (AAOS).

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה