ראומטולוגיה

רמת חומצה אורית, אלכוהול וגורמים אחרים הקשורים בסיכון לגאוט בנשים (מתוך Arthritis & Rheumatism)

רמה גבוהה של חומצה אורית, השמנת-יתר, יתר לחץ דם, צריכת אלכוהול ונטילת משתנים מעלים כולם את הסיכון לגאוט בנשים, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם ב-Arthritis & Rheumatism.

החוקרים מציינים כי בעשרים השנים האחרונות ההיארעות של גאוט עלתה פי שתיים. אך גם עם עלייה זו, עדיין קשה למצוא מידע אודות גורמי סיכון לגאוט בנשים.

החוקרים התבססו על נתונים ממחקר Framingham Heart Study להערכת הקשר בין רמות חומצה אורית בדם, גורמי סיכון מוכרים אחר, והסיכון להיארעות גאוט בנשים, בהשוואה לגברים.

החוקרים אספו נתונים אודות 2476 נשים ו-1951 גברים. במהלך חציון מעקב של 28 שנים, 104 נשים ו-200 גברים פיתחו גאוט, עם היארעות של 1.4 ל-100 שנות-אדם בנשים, ו-4.0 ל-100 שנות-אדם בגברים.

בשני המינים, היארעות גאוט עלתה לצד עלייה ברמות חומצה אורית. הסיכון היחסי בנשים (ל-1000 שנות-אדם) עמד על 0.8 מקרים חדשים ברמה של פחות מ-5.0 מ”ג לד”ל, ועלה ל-27.3 מקרים חדשים ברמה של 8.0 מ”ג לד”ל ומעלה עם זאת, סיכונים אלו נמוכים מהסיכונים היחסיים בגברים.

גיל, השמנה, צריכת אלכוהול, נטילת משתנים ויתר לחץ-דם היו כולם גורמים בלתי-תלויים המנבאים את הסיכון להיארעות גאוט בנשים, אך לא נמצא קשר עם טיפול הורמונאלי חליפי ומנופאוזה.

הסיכון להתפתחות גאוט עלה פי 7.10 עם צריכת בירה בכמות גדולה, פי 2.66 עם צריכת כמויות גדולות של משקאות אלכוהוליים ופי 1.46 עם צריכת יין בכמות בינונית או רבה. עליות אלו היו גבוהות יותר מהסיכונים היחסיים בגברים (2.00, 1.82 ו-1.24, בהתאמה).

החוקרים מזהירים כי מדובר היה במחקר תצפיתי, לכן, לא ניתן לשלול את האפשרות לגורמים נסתרים שתרמו לקשר שנצפה.

Arthritis Rheum 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה