ראומטולוגיה

Adalimumab הוא טיפול הצלה יעיל בחולי קרוהן צעירים (מתוך American Journal of Gastroenterology)

ממחקר חדש שפורסם במהדורת דצמבר של The American Journal of Gastroenterology עולה כי Adalimumab (יומירה) הינו טיפול הצלה יעיל בילדים ומתבגרים עם מחלת קרוהן, הנדרשים להפסיק את הטיפול ב-Infliximab (רמיקד).

במחקר הרטרוספקטיבי הודגמו שיעורי תגובה והפוגה גבוהים מאוד, במהלך שנה אחת של טיפול.

מדגם המחקר כלל 115 ילדים חולי קרוהן, שאובחנו בגיל ממוצע של 11 שנים. כמעט בכל המקרים (95%), הטיפול הביולוגי הראשוני היה Infliximab, שהוחלף ב- Adalimumab לאחר 4.7 שנים מהאבחנה. הטיפול ב-Infliximab הופסק בעיקר בשל אובדן תגובה (47%), או אי-סבילות או תגובה לעירוי (45%).

בשישה מקרים (5%), Adalimumab היה הטיפול הביולוגי הראשון שניתן לחולים.

לפני התחלת הטיפול ב- Adalimumab, 75% מהילדים אושפזו לפחות פעם אחת בשל מחלת קרוהן ו-32% נזקקו לניתוח אחד, לפחות, כאשר למעלה משני-שליש מהניתוחים כללו כריתת מעי.

לאחר 3, 6 ו-12 חודשים, שיעורי התגובה הקלינית עמדו על 65%, 71% ו-70%, בהתאמה, ושיעורי ההפוגה הקלינית עמדו על 32%, 43% ו-49%, בהתאמה.

כאשר הם החלו בטיפול ב- Adalimumab, 38% מהילדים נטלו טיפול בסטרואידים. שיעורי החשיפה הכוללים לסטרואידים ירדו מ-38% בתחילת המחקר ל-13% לאחר 12 חודשים.

החוקרים שמחו לגלות כי למרות שלמעלה מ-95% מהחולים טופלו ב-Infliximab ולא יכלו עוד לסבול את הטיפול או שלא הגיבו לו, ניתן היה להביא לשיפור קליני עם מתן טיפול ב- Adalimumab.

הם מציינים כי התוצאות הללו מספקות הוכחה משמעותית לכך שהתגובה החיובית לטיפול ביולוגי בילדים עם מחלת קרוהן, נובעת מהשפעה של משפחת התרופות, ואינה מוגבלת לתרופה זו או אחרת.

Am J Gastroenterol 2009;104:3042-3049

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה