ראומטולוגיה

טיפול ב-Infliximab בחולי RA מונע אובדן עצם בירך אך לא בעמוד-שדרה או ביד (מתוך Ann Rheum Dis)

בחולים עם Rheumatoid Arthritis (RA) פעילה, בשלב מוקדם, הוספת Infliximab (רמיקד) לטיפול ב-Methotrexate עשויה לעצור אובדן עצם בירך, אך לא בעמוד השדרה או ביד, כך מדווחים חוקרים במחקר חדש שפורסם ב-Annals of the Rheumatic Diseases.

לדברי החוקרים, תוצאות המחקר מספקות עדות לקשר הסיבתי בין תהליך דלקתי ובין אובדן עצם בחולי RA. במחקר האקראי, כפל-סמיות, עשרה חולים עם RA פעילה, בשלב מוקדם, טופלו ב- Infliximab עם Methotrexate, ועשרה חולים דומים טופלו בשילוב פלסבו עם Methotrexate.

החוקרים מסבירים כי התוצאות מעידות כי טיפול ב- Infliximab הביא לעצירה אובדן העצם על-רקע תהליך דלקתי בירך, אך לא ביד או בעמוד שדרה מותני. לדבריהם, ממצאים אלו לא הוכחו בעבר במחקר אקראי, כפל-סמיות.

מהתוצאות עולה כי לאחר 54 שבועות, אובדן העצם היה קטן משמעותית בקבוצת החולים שטופלו ב- Infliximab, בהשוואה לקבוצת הפלסבו, בצוואר הירך (0.35%- לעומת 3.43%-, p=0.01) ובירך בכלל (0.23%- לעומת 2.62%-,  p=0.03). עם זאת, החוקרים מצאו שיעור נמוך יותר של אובדן עצם ביד (2.09%- לעומת 2.82%-,  p=0.82) ובעמוד השדרה (0.75%- לעומת 1.77%-, p=0.71).

החוקרים מציינים כי מחקרים מוקדמים מצאו כי Infliximab הביא לעצירת אובדן עצם, הן בירך והן בעמוד-שדרה מותני. הם מעלים את האפשרות כי ההבדלים בין המחקר הנוכחי ודיווחים קודמים עשויים לנבוע ממספר המשתתפים הנמוך.

החוקרים כותבים כי סוגיה שנותרה פתוחה בנושא היא אם מינונים גבוהים יותר של מעכבי TNF, או גישות טיפול אחרות, יסייעו בעצירת אובדן העצם על-רקע תהליך דלקתי בחולי RA.

Ann Rheum Dis 2009;68:1898-1901

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה