ראומטולוגיה

Alendronate מביא לשיפור צפיפות המינראלים של העצם בגברים תחת טיפול ADT (מתוך BJU International)

ממחקר חדש שפורסם במהדורת דצמבר של BJU International עולה כי בגברים תחת טיפול ADT (Androgen Deprivation Therapy) עם אוסטיאופניה או אוסטיאופורוזיס, מתן Alendronate (פוסאלאן) מביא לשיפור צפיפות המינראלים של העצם ומצמצם את הסיכון לשברים.

החוקרים מספרד בחנו את מסת העצם והסיכון לשברים בגברים עם סרטן ערמונית, תחת טיפול ADT, ומדדי T-Score של 2.0- ומעלה.

31 גברים טופלו אחת בשבוע ב- Alendronate במינון 70 מ”ג, בשילוב עם 1000 מ”ג סידן ו-800 IU ויטמין D. החוקרים השוו את התוצאות בקבוצה זו אל מול נתונים היסטוריים מ-30 גברים דומים, שלא טופלו בביספוספנטים.

לאחר שנה אחת, בקבוצת המטופלים ב- Alendronate תועדה עליה מובהקת בממוצע צפיפות המינראלים של העצם בעמוד השדרה המותני (p<0.001) ובצוואר הירך (p=0.03). גם ממוצע צפיפות המינראלים של העצם בירך עלה שנה אחת לאחר הטיפול, אך ללא שינוי מובהק סטטיסטית.

מנגד, בקבוצת הביקורות תועדה ירידה מובהקת בממוצע צפיפות המינראלים של העצם בירך (p=0.03), עליה לא-מובהקת בעמוד השדרה המותני, ואובדן לא-מובהק בצוואר הירך.

החוקרים כותבים כי בהשוואה לביקורות, בחולים שטופלו ב- Alendronate תועד שיפור מובהק בממוצע צפיפות המינראלים של העצם בשלושה אתרים, עם הבדלים בעמוד השדרה המותני, בצוואר הירך ובירך כולה של 0.05 לעומת 0.1 (p=0.001), 0.001 לעומת 0.002- (p=0.04) ו-0.01 לעומת 0.01- (p=0.001) גרם לסמ”ר, בהתאמה.

בקבוצת המטופלים ב- Alendronate תועדה ירידה מובהקת בסיכון לשברים בצוואר הירך, של 0.54- (p=0.04).

מאחר וקיים קשר הפוך בין צפיפות המינראלים של העצם ובין הסיכון לשברים בגברים עם סרטן ערמונית, שמירה או שיפור צפיפות המינראלים של העצם בחולים תחת טיפול ADT, צפויה להביא להפחתת הסיכון וההיארעות של שברים.

BJU Int 2009;104:1637-1640

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה