ראומטולוגיה

תסמונת מטבולית מעלה את הסיכון לסוכרת (מתוך Diabetes Care)

תסמונת מטבולית מעלה את הסיכון להתפתחות סוכרת מסוג 2, ללא-תלות בנוכחות IFG (Impaired Fasting Glucose), גם באוכלוסיה הכללית ביפן, כך מדווחים חוקרים מיפן במאמר חדש שפורסם במהדורת דצמבר של Diabetes Care.

לדברי החוקרים, האבחנה של תסמונת מטבולית חשובה ומסייעת בניבוי סוכרת מסוג 2 גם באוכלוסיה של אסיאתים רזים יחסית. גם כאשר הם התבססו על ערך הסף של היקף המותניים המקובל בארה”ב,  במקום ערך הסף המקובל עבור אסיאתים, לא תועד שינוי משמעותי ביחס הסיכויים להיארעות סוכרת מסוג 2.

התוצאות מבוססות על מחקר שכלל 1935 משתתפים מיפן, בגילאי 40-79 שנים, ללא סוכרת בתחילת המחקר. המשתתפים היו במעקב במשך 11.8 שנים, בממוצע.

מניתוח רב-משתנים עולה כי תסמונת מטבולית הינה גורם מנבא בלתי-תלוי להתפתחות סוכרת מסוג 2 בגברים ובנשים, גם לאחר תקנון לגיל, סיפור משפחתי של סוכרת, ערכי כולסטרול, צריכת אלכוהול, הרגלי עישון ופעילות גופנית.

בשני המינים, IFG היה המרכיב החשוב ביותר של התסמונת המטבולית, בניבוי התפתחות סוכרת. כמו כן, החוקרים מצאו כי הסיכון לסוכרת עלה עם עליה במספר המרכיבים של התסמונת, מיחס סיכויים של 1.76 עם מרכיב אחד בלבד ל-5.90 עם ארבעה מרכיבים, בהשוואה לאלו עם ערכי סוכר תקינים בצום.

החוקרים מסבירים כי מהתוצאות עולה כי תסמונת מטבולית זהה לנוכחות IFG בלבד בניבוי התפתחות סוכרת מסוג 2.  משתתפים עם תסמונת מטבולית וגם IFG היו בסיכון הגבוה ביותר להתפתחות סוכרת (HR = 6.76).

החוקרים מוסיפים כי לאחרונה צצו עדויות לפיהן סוכרת היא מחלה הניתנת למניעה, ויש תועלת בהתערבויות המיועדות למטופלים בסיכון גבוה להתפתחות סוכרת מסוג 2. לאור הממצאים באוכלוסיה ביפן, החוקרים מאמינים כי איזון וטיפול בתסמונת מטבולית עשוי למנוע ביעילות התפתחות סוכרת ברחבי העולם.

Diabetes Care2009;32:2288-2293

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה