ראומטולוגיה

החיסון כנגד H1N1 בטוח כמו החיסון לשפעת עונתית (מתוך הצהרת WHO)

מאת ד”ר בן פודה שקד      

                              

על פי הצהרה שפורסמה השבוע מטעם ה-World Health Organization (WHO), החיסון כנגד הנגיף הפנדמי H1N1 הינו ככל הנראה בטוח באותה המידה כמו החיסון כנגד שפעת עונתית.

המומחים מסבירים כי מדווח אירוע אחד של תופעות לוואי כתוצאה מהחיסון עבור כ-10,000 מנות חיסון הניתנות בממוצע, וכי מבין אירועי תופעות הלוואי, רק חמש מתוך מאה נחשבות כרציניות. תופעות לוואי רציניות שנרשמו עד כה כוללות 30 מקרי תמותה וכ-12 מקרים של תסמונת גיליאן-באריי, אולם המומחים מדגישים כי אף אחד ממקרי התמותה שדווחו עד היום לא אושר כנגרם על ידי החיסון. בנוסף, כל המקרים של תסמונת גיליאן-באריי היו חולפים, ורק בודדים אכן נקשרו לחיסון עצמו.

המומחים מוסיפים כי נראה שאין הבדל בין פרופיל הבטיחות של החיסון לשפעת הפנדמית וזה של השפעת העונתית הרגילה, וכי מספר תופעות הלוואי הינו בר השוואה בין השניים. יתרה מכך, הם מזכירים כי פרופיל הבטיחות של הצורות השונות הקיימות של החיסון כנגד הנגיף הפנדמי דומה אף הוא.

תופעות הלוואי שנקשרו עד כה לחיסון כנגד הנגיף H1N1 כוללות מגוון של תופעות מקומיות לרבות כאב באתר ההזרקה, נפיחות, אודם מקומי וכן תגובות דוגמת חום, כאבי ראש, כאבי שרירים או עייפות. הם מציינים כי אלו חולפים על פי רוב בתוך יום-יומיים. עד כה, לא עלו סוגיות חדשות הנוגעות לבטיחות החיסון.

לפחות 80 מיליון מנות של החיסון הופצו ו-65 מיליון מנות ניתנו- כך עולה ממידע הכולל 16 מדינות. לדברי המומחים, זוהי תת הערכה של המספרים הממשיים, שהרי קמפיינים לעידוד התחסנות מבוצעים כעת בכארבעים מדינות ברחבי העולם.

על פי הצהרת ה-WHO, מומחיו מצפים להתחלת הפצת החיסון למדינות מתפתחות עד סוף החודש הנוכחי. לדבריהם מדובר בעיכוב קל ללוח הזמנים המתוכנן, אולם הם מצפים לכך שכל מנות החיסון יגיעו ל-95 המדינות המצפות להן במהלך שלושת החודשים הקרובים.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה