רפואת ריאות

טיפול ב-CAR-T מדגים יעילות עקבית במחלות ראומטיות עמידות (EULAR)

תמונות לכתבת מלחמה WAR עדכונים חרבות ברזל בית חולים אינפוזיה INFUSION
מחקרים חדשים מראים פוטנציאל לשינוי פרדיגמה בטיפול במחלות ראומטיות עמידות באמצעות תאי CAR-T, כך עולה מכנס EULAR ה-84

מתריסר מחקרים ומושבים שהוקדשו לתפקיד תאי CAR-T במחלות ראומטיות בכנס השנתי של EULAR 2024, המסר היה חיובי באופן אחיד, מה שתומך בראיות הגוברות כי תרופות בקבוצה זו מובילות לשינוי פרדיגמה במחלות ראומטיות עמידות. ד”ר גיאורג שט, מנהל הראומטולוגיה והאימונולוגיה באוניברסיטת ארלנגן-נירנברג בגרמניה, הציג עדכון מסדרת מקרים של 15 חולים עם מעקב של לפחות שנה אחת, המספק “את הראיות ארוכות הטווח הראשונות לבטיחות ויעילות במספר מחלות ראומטיות”.

המחקר כלל חולים עם זאבת אדמנתית מערכתית, דלקת שרירים אידיופתית וטרשת סיסטמית שלא הגיבו לטיפולים אימונוסופרסיביים קודמים. התוצאות היו מרשימות: כל חולי ה-SLE השיגו הפוגה, חולי ה-IIM הגיבו באופן משמעותי, וחולי ה-SSc הראו שיפור ניכר במדד הפעילות של EUSTAR. ההפוגות הושגו ונשמרו לאחר מנה בודדת של טיפול בתאי CAR-T, למרות הפסקת כל הטיפולים האימונוסופרסיביים. תופעות הלוואי היו ניתנות לניהול, עם תסמונת שחרור ציטוקינים מדרגה נמוכה כתופעה השכיחה ביותר.

מחקרים נוספים שהוצגו בEULAR- הראו תוצאות דומות עם מוצרי CAR-T שונים, כולל YTB323 של Novartis ו-cCAR של iCAR Bio Therapeutics. כל המחקרים הדגימו יעילות גבוהה ופרופיל בטיחות סביר.

למרות שעדיין יש שאלות פתוחות, במיוחד לגבי יעילות ארוכת טווח וטיפול חוזר, שיעורי ההפוגה הגבוהים בחולים עם מחלה עמידה לאפשרויות טיפול אחרות מעודדים מאוד. ד”ר שט ציין כי “בערך 100 חולים עם מחלות ראומטיות טופלו בתאי CAR-T ולא ראינו תסמונת שחרור ציטוקינים בדרגה גבוהה או רעילות נוירולוגית”.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה