רפואת ריאות

אוכלוסיות מטופלים רבות אינן מופנות להשלמת בדיקות סקר לסרטן ריאות (WCLC)

מרבית המטופלים המופנים לתכניות סקירה לסרטן ריאות מתגוררים בסמוך לאתרי הסקירה, ואוכלוסיות המתגוררות במרחק רב, עם זמינות משאבים נמוכה יותר, נותרות מוזנחות וייתכן כי אינן זוכות להתערבות העשויה להציל חיים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש.

הממצאים מבוססים על ניתוח נתונים מ-13 מחוזות במדינת וושינגטון, במטרה לקבוע אם אוכלוסיות מטופלים שאינם זוכים לטיפול רפואי מספק ו/או מתגוררים במרחק רב מאתרי בדיקות הסקירה, אינם מיוצגים דיו בתכניות אלו, החוקרים סקרו את כל המטופלים שהופנו לבדיקות סקירה במרכז רפואי בשבדיה ובסיאטל בין 2012-2016.

לאחר מכן, החוקרים קבעו אם המשתתפים התגוררו באזור שהוגדר ככזה שאינו זוכה לטיפול רפואי מספק, על-פי ההגדרות הבאות:

·         אזור שאינו זוכה לטיפול מספק: אזור בו חסרים משאבים רפואיים.

·         אוכלוסיות שאינן זוכות לטיפול מספק: אזור בו ישנם מכשולים כלכליים/תרבותיים/שפתיים לטיפול רפואי.

·         אזורי מחסור באנשי צוות רפואי: אזור בו מחסור ברופאים ראשוניים.

החוקרים זיהו 599 נבדקים שהופנו לתכניות הסקירה, 511 (85%) היו מאזור העיר הגדולה. מנגד, רק 10 משתתפים (2%) שהופנו לתכניות הסקירה התגוררו באזור מרוחק. יתר 78 המטופלים (13%) היו מ-11 מחוזות מסביב לעיר הגדולה.

בסיכומו של דבר, 19% מהמטופלים שהופנו לבדיקות הסקר התגוררו באזורים שאינם זוכים לטיפול מספק ו-5% התגוררו באזורים בהם מחסור ברופאים ראשוניים, 2% היו מאוכלוסיות שאינן זוכות לטיפול מספק.

החוקרים כותבים כי מרבית המטופלים המופנים לבדיקות סקירה לסרטן ריאות התגוררו במרחק של עד 16 ק”מ מאתר הסקירה. פחות מ-20% התגוררו באזורים בהם ניתן טיפול רפואי לא-מספק או שקיים מחסור בטיפול רפואי ופחות מ-55% מאלו מיוצגים במקרים אלו.

מתוך כנס ה-WCLC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה