רפואת ריאות

מגזין פורבס השיק פרס מיוחד לתרופה פורצת הדרך התרופות הזוכות: תרופה לסיסטיק פיברוזיס, נוגד קרישה ושלושה טיפולים לסרטן

המגזין הכלכלי הנחשב פורבס השיק החודש את פרס פורבס לתרופה פורצת דרך. התרופות הזוכות שנבחרו על ידי ועדה מקצועית בהשתתפות כתב הבריאות והמדע של המגזין, מומחי רפואה ואנליסטים של תעשיית התרופות, הם תרופה לסיסטיקה פיברוזיס, נוגד קרישה ושלושה טיפולים אונקולוגיים.

במקום הראשון זכתה קליטדסו, תרופה לסיסטיק פיברוזיס שפותחה על ידי חברת ורטקס בשיתוף הקרן לסיסטיק פיברוזיס. בנימוקי הזכייה נכתב כי זהו הטיפול האפקטיבי הראשון למחלה קטלנית שהורסת את חייהם של החולים ושל בני משפחותיהם. 

במקום השני דורג נוגד הקרישה אליקוויס של חברת פייזר ובריסטול מיירס-סקוויב, בנימוקי הוועדה נכתב כי אליקוויס היא התרופה הטובה ביותר מבין נוגדי הקרישה החדשים שהחליפו אחרי עשרות שנים את קומדין ונועדו להפחית סיכון לשבץ מוחי.

את המקום השלישי קטפו במשותף קסלקורי ויירבוי. קסלקורי של חברת פייזר היא תרופה לסרטן ריאה מסוג תאים לא קטנים. בנימוקי הוועדה נכתב כי זוהי התרופה האונקולוגית הראשונה שפותחה במטרה להתמקד במוטציה מסוימת הגורמת לסרטן.  יירבוי של בריסטול מאיירס סקוויב היא הטיפול הראשון שפותח למיאלומה גרורתית, סרטן העור הקטלני ביותר. למקום הרביעי נבחרה פרג’טה של חברת רוש, היורשת של הרצפטין לטיפול בסרטן השד.

לחצו כאן למאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה