רפואת ריאות

עדכון ההמלצות מטעם ה-ACIP לחיסון כנגד שפעת (Morb Mortal Wkly Rep)

בהמלצות מעודכנות מטעם ה-ACIP (Advisory Committee on Immunization Practices), שפורסמו בכתב העת Morbidity and Mortality Weekly Report, תומכים מומחים בחיסון שנתי כנגד שפעת של כלל הציבור מגילאי 6 חודשים והלאה, בהעדר התוויות-נגד.

באופן אופטימאלי, מומלץ על מתן החיסון לפני פעילות שפעת בקהילה ועל אנשי צוות רפואי להציע את החיסון באוקטובר, במידת האפשר. יש להציע את החיסון כל עוד נגיפי השפעת מצויים באוויר.

מבין התכשירים השונים המשמשים לחיסון כנגד שפעת, חלק מאושרים לקבוצות גילאים ספציפיות, ואחרים מתאימים יותר לחולים עם מחלות רפואיות מסוימות. עם זאת, האיגוד אינו ממליץ על תכשיר ספציפי על-פני האחר באלו בהם למעלה מתכשיר אחד אפשרי לשימוש.

ההמלצות החדשות כוללות גם אלגוריתם מעודכן שנועד לקבוע את מספר מנות החיסון הנדרש בילדים בגילאי 6 חודשים עד שמונה שנים.

להלן המלצות נוספות הנכללות בעדכון הנוכחי:

·         אין לדחות את החיסון עד להשגת תכשיר חיסון ספציפי, במידה וקיים תכשיר מתאים זמין.

·         אין העדפה למתן חיסון חי-מוחלש או חיסון מומת במטופלים בגילאי 2-49 שנים, בהם שני החיסונים ניתנים לשימוש, אם כי יש לבחור בתכשיר המותאם לגיל.

·         אין לבחור בחיסון חי-מוחלש בילדים מתחת לגיל שנתיים או מבוגרים מעל גיל 49 שנים, באלו עם התוויות נגד, בילדים בגילאי 2-17 שנים הנוטלים אספירין, באלו עם תגובה אלרגית חמורה לחיסון לשפעת או מרכיביו, בנשים הרות, במדוכאי חיסון, באלו המטפלים בחולים עם דיכוי חיסוני חמור, במטופלים עם אלרגיה לביצים, בילדים בגילאי 2-4 שנים עם אסתמה או צפצופים במהלך 12 החודשים האחרונים, או באנשים שנטלו טיפול אנטי-ויראלי לשפעת במהלך 48 השעות האחרונות.

Morb Mortal Wkly Rep. 2015;64:818-825

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה