רפואת ריאות

לראשונה בישראל: כנס למשפחות בהם ילדים עם דלקת לבלב חוזרת התקיים בהדסה הר הצופים, במסגרתו עלו לדיון היבטים שונים במחלה אשר אפשרו למשפחות לקבל מידע שאינו נגיש בדרך כלל

כינוס ראשון מסוגו בישראל, של חולים הסובלים מהתקפות חוזרות ונשנות של דלקת לבלב ובני משפחותיהם התקיים בהדסה הר הצופים בחודש שעבר.


פרופ’ מיכאל וילשנסקי, מנהל יחידת גסטרואנטרולוגיה ילדים בבית החולים הדסה יזם וניהל את האירוע בהשתתפות עשרות אנשים. מעבדתו של פרופ’ וילשנסקי חוקרת את הסיבות  לדלקת לבלב  חוזרת בקרב וילדים  מכל רחבי הארץ. לאחר שנשללים מומים אנטומיים, הסיבות יכולות להיות מטבוליות או גנטיות. עד כה  הופנו מעל 100 חולים לבית החולים הדסה על מנת לחקור ולהעריך את סיבת הדלקת החוזרת בלבלב.

ד”ר אסנת לב ציון קורח, מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים, פתחה את האירוע וברכה את המשתתפים וציינה כי לא בכדי הכינוס הייחודי והראשון מסוגו נערך דווקא במרכז הרפואי הדסה הר הצופים, מן המובילים בשיתוף המטופלים בתהליכים הרפואיים מתוך הדגש של שימת המטופל במרכז הטיפול הרפואי ובשל הרצון לשתף בידע ובמחקר בתחומי רפואה ובתחום דלקות לבלב בילדים בפרט.
בין המרצים האורחים באירוע היו פרופ’ סטיבן ורלין מבית החולים לילדים מילווקי, ויסקונסין, ארה”ב, בעל ניסיון רב בטיפול בדלקת בלבלב בילדים, ד”ר אדם פיליפס, מומחה למחלות לבלב בקרב מבוגרים מבית החולים איכילוב, וג’סיקה לובובסקי, דיאטנית ילדים בהר הצופים שמתמחה בניהול דיאטה דלת שומן המונעת התקפות חוזרות ונשנות של דלקת לבלב ברוב המכריע של המקרים.
בסיומו של הכינוס, החלו מהלכים ליצירת קבוצת תמיכה במשפחות עם חולי דלקת לבלב, מטעם בית החולים הדסה.

נמסר על ידי רחלי גולדבלט, דוברת המרכז הרפואי הדסה 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה