רפואת ריאות

איתמר מדיקל – תחילת שימוש קליני במכשיר EndoPAT™ בבי”ח איכילוב בתל אביב

מכשיר ה- EndoPAT ישמש את המרכז הרפואי ת”א ע”ש סוריאסקי במסגרת טיפול בחולים המופנים לצנתור ובמטופלי המערך הקרדיולוגי

הכנסת המכשיר לשימוש בביה”ח מהווה צעד נוסף במימוש אסטרטגיית השיווק של החברה לקדם את השימוש הקליני-טיפולי במכשיר בישראל

למכשיר חשיבות רבה בניטור מחלות קרדיווסקולריות ובהערכת סיכון לאירועים לבביים חוזרים אצל חולי לב או אנשים הסובלים מסימפטומים כגון כאב חזה, והוא נמצא בשימוש מסחרי במרפאות פרטיות ובבתיה”ח, בעיקר בארה”ב וביפן וכן בשימוש במוסדות מחקר ובניסויים של חברות תרופות

עד כה, מכשיר ה- EndoPATשולב במחקרים קליניים ע”י חברות תרופות המובילות בעולם

חברת איתמר מדיקל בע”מ (להלן: “איתמר” או “החברה”) הודיעה היום ה- 9 באפריל 2014, כי המרכז הרפואי תל אביב ע”ש סוראסקי החל בשימוש קליני במכשיר ה- EndoPAT, אשר פותח ע”י החברה והמשמש להערכת תפקוד עורקים (תפקוד אנדותל), במסגרת הטיפול בחולים לאחר צנתור ובמטופלי המערך הקרדיולוגי.

הכנסת המכשיר לשימוש בבתי החולים מהווה צעד נוסף במימוש אסטרטגיית השיווק של החברה לקדם את השימוש הקליני-טיפולי במכשיר בישראל.

אודות מוצר החברה ה-  EndoPAT

מכשיר ה- Endo PAT2000 (שקיבל את אישור מנהל המזון והתרופות האמריקאי ה-FDA) פותח על ידי החברה והוא מכשיר לא פולשני לאבחון קרדיווסקולרי, המשמש לבדיקה של תפקוד האנדותל (רקמת הציפוי הפנימית של כלי הדם).

תפקוד אנדותלי לקוי מהווה גורם עיקרי בהתפתחות טרשת עורקים ועל כן חשיבותו רבה במניעה וניטור של מחלות קרדיווסקולריות. המוצר נמצא בשימוש מסחרי במרפאות פרטיות ובבתי חולים, בעיקר בארה”ב וביפן וכן בשימוש במוסדות מחקר ובניסויים של חברות תרופות.  

עד כה, במכשיר ה- EndoPAT שולב במחקרים קליניים ע”י יותר מ- 10 חברות תרופות רובן בין המובילות בעולם.

אודות איתמר מדיקל בע”מ 

איתמר-מדיקל הינה חברת טכנולוגיות רפואיות ציבורית (TASE:ITMR)  המפתחת מכשירים רפואיים לא פולשניים תוך שימוש באות ה- PAT® (Peripheral Arterial Tone). שני קווי המוצר הראשונים של איתמר, המבוססים על אות ה- PAT, הם ה- WatchPAT מכשיר ביתי לאבחון הפרעות נשימתיות בשינה וה- EndoPAT מכשיר לבדיקת תפקוד אנדותלי, היחיד המאושר על ידי ה-FDA המיועד לבדיקת אי תפקוד אנדותלי בשלב מוקדם ואבחון מחלת העורקים הכליליים ומחלות קרדיו-וסקולריות אחרות. אות ה- PAT נמדד, באופן לא פולשני, מקצות האצבעות באמצעות חיישן אצבע יחיד במינו, המנותח בצורה אוטומטית על ידי אלגוריתמים ועיבוד אותות, שפיתחה החברה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה