רפואת ריאות

”קרוב לבית” – תוכנית להנגשת מידע לציבור על זכויותיו הרפואיות

פרויקט חדש למען הקהילה של האגודה לזכויות החולה ותנועת של”מ – החברה למתנ”סים.

פרויקט “קרוב לבית” החל לפעול בפתח תקווה, ומתוכנן להתרחב לערים נוספות בארץ. לצורך כך הוכשר צוות מתנדבים מתנועת של”מ (שירות לאומי למבוגר) – החברה למתנ”סים והאגודה לזכויות החולה. במסגרת הפרויקט מוזמן הציבור להגיע למתנ”ס ורבר ולקבל מידע ומענה לשאלות בכל הנוגע לזכויותיו הרפואיות במערכת הבריאות. מיכל פיק, רכזת פרויקט של”מ בפתח תקווה שאחראית על פרויקט “קרוב לבית”: “לציבור, ובעיקר למבוגרים, אין מושג מהם זכויותיהם הרפואיות והוא מתקשה לממש את זכויותיו. האגודה לזכויות החולה מעניקה מענה, סיוע ותמיכה לכל המעוניין באמצעות הפרויקט החשוב הזה”.

רבים אינם יודעים מה הזכויות המגיעות להם ממערכת הבריאות, אחרים לא מבינים מה צריך לעשות על מנת לממש אותן ויש גם ציבור גדול שאינו מודע לזכויותיו בתחום הטיפולים הרפואיים. חלק מהציבור הזה אינו נייד ולא בהכרח נגיש לידע טכנולוגי או למידע כתוב בנושא, ובדיוק עבורם נחנך פרויקט “קרוב לבית”.

במסגרת הפרויקט החדש מציעה האגודה לזכויות החולה בשיתוף עם  תנועת של”מ – החברה למתנ”סים מידע נגיש, זמין וחיוני לציבור בכל הנוגע לזכויותיו הרפואיות והטבות שמגיעות לו בתחום הבריאות. בשלב הראשון יפעל הפרויקט בפתח תקווה ובהמשך הוא צפוי להתרחב למתנ”סים נוספים בארץ.

את הפרויקט מפעילים בפתח תקווה מתנדבי תנועת של”מ, שירות לאומי למבוגר- החברה למתנ”סים, תנועת של”מ מפעילה כ- 11,000 גמלאים מתנדבים ברחבי הארץ באמצעות מגוון רחב של תכניות התנדבות הפועלות במתנ”סים, בינהן זה”ב בגן, של”מ בחינוך, קריאה בהנאה ועוד.

האגודה מכשירה את המתנדבים  בנושאים של מיצוי זכויות רפואיות במערכת הבריאות בתכנים רלוונטיים,כולל תמיכה ליווי וסיוע , והדרכה בנוגע למידע שקיים על זכויות לקבלת טיפול רפואי . הדרכים בהן ניתן ליצור קשר עם הגורמים אל מול מערכת הבריאות ותמיכה אישית לצורך טיפול בתלונה או  פניה של כל  אזרח. 

מיכל פיק, רכזת של”מ בפתח תקווה:   פרויקט “קרוב לבית” מאפשר לתושבים הגרים בפתח תקווה לקבל מענה לשאלות שיש להם בנושא חשוב ביותר. כל אחד מוזמן להגיע למתנ”ס ורבר שקרוב לביתו, ולפגוש שם את קבוצת המתנדבים שקבלה לצורך כך הכשרה מקצועית. “אזרחים רבים אינם יודעים מה זכויותיהם הרפואיות, מה מכסה ביטוח הבריאות שלהם והאם מגיע להם בעת הצורך מימון של תרופות מצילות חיים שאינן בסל התרופות. בזכות הפרויקט שיזמה האגודה לזכויות החולה בשיתוף החברה למתנ”סים, המידע על זכויות החולה יהיה נגיש יותר לציבור ופועל יוצא לכך יהיה שחולים יקבלו את מה שמגיע להם על פי חוק”. תושבים המעוניינים להשתלב בהפעלת הפרויקט מוזמנים לפנות למתנ”ס, נשמח לשלב תושבים דוברי רוסית. 

מנכ”לית האגודה לזכויות החולה, שירלי זילבר: “אנו שמחים להשיק פרויקט ייחודי וראשון מסוגו עם תנועת של”מ והחברה למתנ”סים ובטוחים שיסייעו רבות לחולים ובני משפחותיהם הנותרים עם שאלות רבות אל מול מערכת הבריאות הבירוקרטית. השקת הפרויקט בפתח תקווה הינה סנונית ראשונה להשקתו ברחבי הארץ ובדגש על הפריפריה  תוך הכשרת מתנדבים רבים”.

פרויקט “קרוב לבית” פועל במתנ”ס ורבר ברחוב הפורצים 17 בפתח תקווה.

שעות הפעילות של מתנדבי הפרויקט: בימי ראשון בין 16:00 ל-19:00 וביום רביעי בין 10:00 ל-13:00.

במקום מוצבת תיבה בה מוזמן הציבור לשלשל לתיבה פניות ושאלות בנושא זכויות רפואיות ולקבל תשובות מפורטות לשאלותיו. 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה