רפואת ריאות

בחזית המחקר במחלת הסרטן – כנס בינלאומי במרכז הרפואי סורוקה

פרופ’ לארי נורטון, המנהל הרפואי של מרכז השד ע”ש אוולין לאודר, מרכז הסרטן בממוריאל סלון קטרינג ניו יורק:”הכנס יתמקד ברעיונות חדשים המשנים באופן מהותי את עצם הגדרת הסרטן, בו נבחן את חקר הסרטן מזוויות, שעל אף היותן קריטיות, לא הודגשו בעבר ואף לא הכירו בהן כלל”

מומחים בין?לאומיים יגיעו למרכז הרפואי סורוקה לכנס בין?לאומי ראשון שיעסוק בתפיסות דרמטיות חדשות בחקר הסרטן  וידון בממצאים חדשים בחקר מתקדם של מחלת הסרטן בעולם.

הכנס – “חזיתות חדשות בחקר הסרטן” –  יתקיים במרכז הרפואי סורוקה ב – 2 באפריל 2014,  וישתתפו בו  מומחים מהמרכז Memorial Sloan Kettering Cancer Cancer (MSKCC) ,Evelyn Lauder Breast Center  , חוקרים המובילים בעולם בטיפול וחקר הסרטן. הכנס יתקיים בסיוע Cure Breast Cancer Foundation.

פרופ’ לארי נורטון, המנהל הרפואי של Evelyn Lauder Breast Center , ופרופ’ דוד גפן, מנהל שירותי אונקולוגית שד במרכז הרפואי סורוקה יהיו יושבי ראש הכנס.

הכנס יתמקד ברעיונות חדשים המשנים באופן מהותי את עצם הגדרת הסרטן. בין הנושאים שיידונו: סרטן השד וסביבת המיקרו שלו, סרטן השד ובריאות העצם, השמנה וסרטן ותורשה וסרטן השד.

פרופ’ לארי נורטון, מנהל רפואי מרכז השד על שם אוולין לאודר, מרכז סרטן, ממוריאל סלון קטרינג, ניו יורק,  הקדיש את חייו למיגור מחלת הסרטן באמצעות טיפול רפואי אפקטיבי, מחקר מעבדתי וקליני, תמיכה ציבורית ושדולה ממשלתית. פרופ’ נורטון שימש בעבר בתפקיד נשיא האגודה האמריקאית לאונקולוגיה קלינית וממונה מטעם הנשיא לוועדה המייעצת הלאומית לסרטן בארה”ב.

“מטרת הכנס היא לבחון את חקר הסרטן מזוויות, שעל אף היותן קריטיות, לא הודגשו בעבר ואף לא הכירו בהן כלל. זוויות אלה כוללות את הקשר שבין סרטן להשמנה, את  הקשר שבין סרטן ותפקוד גנטי נורמלי ואת הקשר שבין סרטן לבריאות העצם” – מסביר פרופ’ נורטון. “ההחלטה לקיים את הכנס דווקא במרכז הרפואי סורוקה בנגב, מתאימה לרוח החלוצית של הכנס שבו תידון גישה לסרטן המהווה שינוי תפיסתי מגישות מסורתיות קודמות ועמיתנו בסורוקה הם שותפים מצויינים לקידום דרך חשיבה מהפכנית זו”. פרופ’ נורטון מוסיף:

“בעבר חשבו שתאי סרטן הפכו להיות גרורתיים ושהיה תהליך חד סיטרי מהגידול המקורי לרקמות אחרות בגוף. זה היה המנגנון הפשוט של המחלה. כיום אנו לומדים שתהליך ההתקדמות של הסרטן זה תהליך דו סיטרי בין הגידול המקורי לרקמות אחרות בגוף ובחזרה. מה שמשפיע על היכולות של תאי סרטן להתפשט שוב ושוב אלו תכונות שונות של הרקמה בגוף כמו תאי הכדוריות הלבנות, העצמות וחלקים ממערכת החיסון. מזה אנחנו יודעים שטיפול מוצלח בסרטן ידרוש טיפול בכל המרכיבים הללו”.

ד”ר אהוד דודסון, מנכ”ל המרכז הרפואי סורוקה: “העובדה שחוקרי סרטן מובילים בארה”ב בחרו להציג ממצאיהם במרכז הרפואי סורוקה מדגישה את תפקידנו כמובילי דרך בחקר סרטן מתקדם.” ד”ר דודסון מוסיף: “פרופ’ נורטון פעל להבאתו של הכנס ולביצוע המחקרים בסורוקה הודות לייחודיות של בית החולים שבו פועל המרכז האונקולוגי היחידי בנגב. עובדה זו מאפשרת מעקב אחר חולי סרטן מאוכלוסיות מגוונות באותו אזור לטווח ארוך שעוברים את שלבי הטיפול במקום אחד”.

על המרכז הרפואי סורוקה:
המרכז הרפואי סורוקה מקבוצת הכללית, הוא המרכז הרפואי השני בגודלו במדינה עם יותר מאלף מיטות אשפוז, ובית החולים היחידי באיזור הנגב המהווה נכס אסטרטגי למדינת ישראל.
באר?שבע הופכת למשאב לאומי של שירותי בריאות והמרכז הרפואי מוצב במרכז תכנית  לאומית של ישראל לפתח את הדרום ובמיוחד את הנגב, לחולל בו שינוי מהותי  ולהפוך את הנגב לאיזור גיאוגראפי שוקק חיים ומפותח.
סורוקה, מספק מגוון שלם של שירותים ליותר ממיליון תושבים, בכללם  400,000 ילדים, באיזור הנגב המשתרע על 60% משטח המדינה, ומשמש כבית חולים אוניברסיטאי של בית הספר לרפואה ע”ש גולדמן באוניברסיטת בן-גוריון. הפקולטה למדעי הבריאות ממוקמת בקמפוס בית החולים.
המרכז הרפואי סורוקה נמצא כעת בתהליך של בניית מרכז כוללני לטיפול ולחקר מחלת הסרטן שישרת את תושבי הדרום.

על רופאים, שירותים מיוחדים ומידע נוסף- באתר המרכז הרפואי סורוקה

נמסר על ידי ענבר גוטר, דוברת;  שרון אדרי, ע’ דוברת.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה