רפואת ריאות

בסורוקה בוצע ניתוח מיוחד של משתל עצם לשחזור הגולגולת של גבר בן 27

ד”ר מיקי גידון, מומחה בנוירוכירורגיה: “מדובר במשתל שהוא תחליף עצם העשוי מפולימר מיוחד ובאמצעותו שחזרנו 40% משטח הגולגולת”

מוחמד זיאדנה תושב רהט בן 27, נשוי ואב לשני ילדים, נפצע לפני כשנתיים בתאונת דרכים.

הוא פונה לחדר הטראומה בסורוקה במצב אנוש ומחוסר הכרה כשהוא סובל מפציעה קשה מאד בראש ובפנים.

לאחר הערכת מצבו הרפואי וייצוב ראשוני בחדר הטראומה, הוא הובהל לחדר ניתוח, חייו ניצלו והוא אושפז כחודש ביחידה לטיפול נמרץ כללי  ובמשך 10 ימים היה מונשם ומורדם.

כתוצאה מהפגיעה הקשה שגרמה לשברים מרובים בעצמות הפנים והגולגולת, היה צורך להוציא שבבי עצם שבורים והוא עבר סדרה של ניתוחים שביצעו נוירוכירורגים  רופאי אף, אוזן וגרון ורופאי פה ולסת, ואחריהם הועבר לבית לוינשטיין לתהליך שיקומי ארוך.
לאחר שיקום מוצלח חזר לתפקוד נוירולוגי וקוגניטיבי מלא, אך נותר עם פגם גרמי גדול בראש, בפנים ובאיזור ארובת העין שגרם לעוות קשה.

לפני כחודש חזר מוחמד לסורוקה לניתוח מיוחד של שחזור הגולגולת ועצמות הפנים. לאור הפגם הגרמי הגדול ולאור העבודה שלא ניתן להחזיר את העצם העצמונית שלו, הוזמן לו באופן מיוחד מארה”ב, משתל עצם שהותאם למידותיו על פי בדיקת  CT.

את הניתוח, שנמשך יותר משש שעות, ביצעו  ד”ר מיקי גידון, מומחה בנוירוכירורגיה וד”ר אלדד זילברשטיין, מנהל היחידה לכירורגיה משחזרת של הפנים והצוואר.

ד”ר מיקי גידון: “מדובר במשתל שהוא תחליף עצם שעשוי מפולימר מיוחד. למעשה שחזרנו כ?40% משטח הגוגלגולת והחלק שהרכבנו סידר את כל מבנה הגולגולת. הניתוח עבר בהצלחה ואנו מצפים להחלמה מלאה ולחזרה לתפקוד מלא”.

מוחמד זיאדנה לא הסתיר את התרגשותו לאחר הניתוח: “ד”ר גידון הציל את חיי פעמיים. בפעם הראשונה כשניתח אותי כשפינו אותי לסורוקה והוא קיבל אותי בחדר הטראומה ובפעם השניה בניתוח האחרון כששיחזר את הגולגולת שלי. לפני הניתוח הסתרתי את ראשי בכובע כדי להסתיר את הפגם ומאז הניתוח אני הולך עם ראש חשוף”.

נמסר על ידי : ענבר גוטר, דוברת;  שרון אדרי, ע’ דוברת.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה