רפואת ריאות

שני אחוז מהאוכלוסייה מגיל 40 סובלים מגלאוקומה – ”הגנב השקט של הראייה”, לרגל שבוע המודעות העולמי לגלאוקומה בצעו מומחים ממחלקת עיניים בסורוקה בדיקות לקהל הרחב

מחלת הגלאוקומה, המכונה גם “הגנב השקט של הראייה”, היא מחלה הפוגעת בעצב הראייה באופן הדרגתי, איטי ומתמשך. עם הזמן חלה פגיעה בשדה הראייה שהולך ומצטמצם ולבסוף גם מרכז הראייה עלול להיפגע עד עיוורון.  המחלה נפוצה יחסית ופוגעת בכאחוז עד שניים מהאוכלוסייה מגיל 40. עם הגיל עולה שכיחות המחלה עד כדי 10% באוכלוסיה מגיל 70.

בדרך כלל אין לגלאוקומה סימנים מוקדמים והחולה אינו מבחין ששדה הראייה שלו הולך ומצטמצם. בדרך כלל המחלה אינה מלווה בכאב ומרבית החולים אינם מודעים לחומרת מצבם. כאשר הם מבחינים בכך, נמצאת המחלה בשלבים מתקדמים מאד ולעיתים בלתי הפיכים.

הסימנים היכולים להתריע על הסיכוי למחלה הם עלייה בלחץ תוך עיני ומבנה עצב הראייה, סימנים  שניתן לגלותם רק בבדיקה של רופא עיניים.

מחלקת עיניים במרכז הרפואי סורוקה, בראשותה של פרופ’ טובה ליפשיץ, מעניקה לאוכלוסיית הנגב שירותי רפואת עיניים מתקדמים הכוללים בין השאר, אבחון וטיפול בגלאוקומה.

ד”ר צבי טסלר וד”ר אסף קר?ץ – רופאים בכירים במחלקה ובעלי התמחות?על במחלת הגלאוקומה, ביצעו בסיועה של אינה שוסטרמן – אחות אחראית במרפאת עיניים, בדיקות סקר לגילוי מוקדם של המחלה לרגל יום הגלאוקומה העולמי. הבדיקות בוצעו ללא תשלום.
כ?
120 אנשים בגילים 87-18, נבדקו והוערכו סיכוייהם לחלות במחלה.  נבדקים אשר נמצאו אצלם ממצאים חשודים הופנו להמשך טיפול ומעקב בקופת החולים שבה הם מבוטחים.

ד”ר אסף קר?ץ: “בבדיקת הסקר לגלאוקומה אנו מודדים, את הלחץ בעיניים ובודקים את מבנה עצב הראייה. כך ניתן להעריך בשלב מוקדם את הסיכוי לחלות בגלאוקומה. מי שנמצא כחשוד הופנה לבדיקות מקיפות יותר במסגרת המרפאה”.

נמסר על ידי ענבר גוטר, דוברת;  שרון אדרי, ע’ דוברת;

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה