רפואת ריאות

הצל ליבו של ילד – רפואה כפי שרפואה צריכה להיות!


אלפי ורבבות מילים נכתבו על מצבה העגום של הרפואה הציבורית בישראל, ואין ספק כי נדרש בדק בית רציני במיוחד בכל הקשור לאחד השירותים החשובים ביותר שמדינה מחויבת לספק לאזרחיה אולם הרופאים המתנדבים בעמותת “הצל ליבו של ילד” מוכיחים כי יש גם צד חיובי ברפואה בישראל ובעיקר מעניקים לכולנו דוגמה איך אפשר להפוך את העולם למקום טוב יותר.

עמותת “הצל ליבו של ילד” הוקמה בשנת 1995, על ידי ד”ר עמי כהן ז”ל. מטרת העמותה היא לטפל בילדים ממדינות מתפתחות שהינם חולי לב, בין אם בשל מומים מולדים ובין אם בשל מחלות שונות בהן לקו במהלך שנות חייהם הראשונות. ילדים אלה סובלים כפליים ראשית בשל הפגם בליבם שמונע מהם ליהנות מהילדות כמו שאר בני גילם, ושנית, בשל היותם תושבי מדינות מתפתחות בהם רמת הרפואה נמוכה ובפרט אינה מסוגלת לטפל במומים בלב. מי שנחלץ לעזרתם של אותם ילדים חולים הם הרופאים המעולים במרכז הרפואי “וולפסון” שבחולון, שמעבר לשעות העבודה הרגילות (והתובעניות) מטפלים בהתנדבות בילדי העולם כולו, וכך לדוגמה פעוטה בת שנה מגינאה המשוונית שבמערב אפריקה שאובחנה כסובלת ממום נדיר בלב הוטסה לארץ על ידי אשת העסקים ירדנה עובדיה, נותחה בהצלחה ושבה לארצה כשמובטחים לה חיים טובים הרבה יותר (בעקבות שיתוף הפעולה המוצלח, אגב, החליטו ירדנה עובדיה ואנשי “הצל ליבו של ילד” על המשך פעילות משותפת, בארץ ובגינאה המשוונית, שם הקימה ומפעילה ירדנה שני בתי חולים).

התנדבות הדרך לתיקון העולם

הפעילות המבורכת של רופאי “הצל ליבו של ילד” מוכיחה לכולנו שגם אם ישנם לא מעט ליקויים מבניים בתפקוד מערכת הרפואה הציבורית בארץ, שהרי שכדאי להסתכל גם על חצי הכוס המלאה, המשמעותית במיוחד במקרה זה, והיא רמתם הגבוהה של הרופאים שבתחומים רבים נחשבים לטובים בעולם וכך לדוגמה ד”ר ליאור ששון, מנהל המחלקה לניתוחי לב וחזה ב”וולפסון”, פרופ’ טיבריו עזרי מנהל מחלקת ההרדמה, ורבים אחרים.

גם בתי החולים שמפעילה ירדנה עובדיה בגינאה המשוונית, ושהרופאים המועסקים בהם הם ישראלים, מהווים הוכחה לרמה הגבוהה של הרפואה הישראלית וכדאי לזכור זאת.

בנוסף, מלמדים אותנו אנשי “הצל ליבו של ילד“, הן הרופאים והן הצוות הלוגיסטי, כי התנדבות ואחריות אישית הן הדרך הטובה ביותר לתקן את העולם וכי מדובר בהתנהלות המובילה גם לסיפוק רב. גם פעילות עסקית שיש בה פן של נתינה, ובתי החולים של ירדנה עובדיה בגינאה המשוונית הם דוגמה מצוינת לכך, היא דרך טובה מאוד לתרום ולהיתרם.

שיתופי פעולה: עם הבנק העולמי, עם ירדנה עובדיה ועוד

על מנת לאפשר ליכולות הגבוהות של רופאי “הצל ליבו של ילד” לבוא לידי ביטוי בכמה שיותר מקרים, נעזרת העמותה בקרנות שונות (קרן תד אריסון, קרן גאנץ, קרן מארק ריץ’ ועוד), במוסדות מכובדים דוגמת הבנק העולמי ותוכנית השותפות לשלום של האיחוד האירופי, וכן באנשים פרטיים דוגמת ירדנה עובדיה עימה נוצר כאמור הקשר כשהיא הטיסה לישראל את הפעוטה בת השנה שנזקקה לניתוח דחוף.

 לחצו לקישור התנדבות  בישראל

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה