רפואת ריאות

איתמר מדיקל הודיעה היום, ה-5 מרץ שחתמה על הסכם שיווק בלעדי עם ענקית המכשור הרפואי האמריקנית מדטרוניק, חברה המובילה בעולם בתחום טכנולוגיה רפואית עם מכירות כוללות של למעלה מ- 16.5 מליארד דולר.

לפי ההסכם מדטרוניק תשווק בארצות הברית את מכשיר ה    WatchPAT®    של איתמר מדיקל לאלקטרופיזיולוגים המטפלים בחולים עם פרפור פרוזדורים    (Atrial fibrillation)    והפרעות קצב, שוק המונה מעל ל- 3 מיליון חולים בשנה בארה”ב ומוערך בכ- 2.6 מיליארד דולר בשנה.בהקשר זה יצוין, כי מחקרים קליניים הראו שאיבחון וטיפול בדום נשימה בשינה עשוי לשפר מהותית את התוצאות הקליניות בחולים אשר טופלו בפרפור עליות  ע”י אבלציה, שהיא פרוצדורה פולשנית.

ההסכם הינו לשלוש וחצי שנים וכולל התחייבות של מדטרוניק להשקעה מוגדרת בשיווק וכן יעדי מכירות מינימאליים לכל אחת משלוש השנים.
ההסכם מקנה למדטרוניק בלעדיות בשיווק ה-   WatchPAT  
 לרופאים בארה”ב  המתמחים באלקטרופיזיולוגיה קרדיולוגית. החברה רשאית להתקשר עם חברות נוספות בפלחי שוק אחרים.

מדטרוניק היא בעלת מניות עיקרית באיתמר, עם מעל ל 21% ממניות החברה.

גלעד גליק, מנכ”ל איתמר מדיקל ציין כי “אנחנו מאוד מרוצים מהסכם זה. ההסכם הוא הבעת אמון מוחלטת באיתמר מדיקל ובמכשיר השינה על ידי אחת מהחברות החשובות והגדולות בעולם בתחום הטכנולוגיה הרפואית והמובילה בשוק הקרדיולוגיה.

הערך הקליני לטיפול בדום נשימה בשינה לשיפור הפרעות קצב (  arrhythmias prognosis  ), הוכח במחקרים רבים, אבל בהסתמך על 20 שנות הניסיון שלי בשוק האלקטרופיזיולוגיה, אין אף חברה שהפגישה את שני העולמות הללו יחד” .

חברת הנרי שיין, מפיצה מובילה של ציוד רפואי למוסדות בריאות, תהיה צד שלישי להסכם, ותתמוך תמיכה לוגיסטית בתהליך המכירה.
הנרי שיין מפיצה ומוכרת את מכשיר ה   WatchPAT  
של איתמר בשוק רפואת השיניים בארה”ב כבר מספר שנים.

ד”ר גיורא ירון, יו”ר משותף ציין כי: “לאורך השנים, מדטרוניק שמרה על נתח גדול של מניות באיתמר מדיקל ועכשיו אנחנו שמחים להשיק שיתוף פעולה מסחרי ראשון בין שתי החברות  מכשיר   WatchPAT     הוא מכשיר השינה הביתי שאין לו מתחרים ברמת הנוחות, קלות השימוש ומהימנות ודיוק הנתונים הקליניים , לפי חוות דעת של מומחי שינה מובילים בעולם”.

שאלות ותשובות


ש: אנא ספר לנו עוד על מדטרוניק

מדטרוניק, www.medtronic.com, שבסיסה במיניאפוליס, ארצות הברית, היא החברה המובילה בעולם בתחום טכנולוגיה רפואית ומסייעת בהקלת כאב, שיקום, בריאות והארכת חיים למיליוני אנשים ברחבי העולם. החברה נחשבת לגדולה בעולם בתחום הקרדיולוגיה והיא אחת מספקיות העיקריות למרפאות אלקטרופיזיולוגיה ברחבי ארה”ב.

ש: למה המפיץ הנרי שיין מעורב במיזם הזה?

מדטרוניק ואיתמר מדיקל חיפשו פתרון לקצר את זמן המכירה לשוק וההפצה דרך הנרי שיין היתה הפתרון המתאים ביותר. חברת הנרי שיין היא מפיצה מובילה של ציוד רפואי, ומזה מספר שנים מפיצה את מכשיר ה   WatchPAT   של איתמר לשוק הדנטלי, ובעלת אישור ספק מורשה של מוסדות בריאות רבים בארצות הברית.

הנרי שיין יהיה אחראי על התהליך הלוגיסטי והטיפול בהזמנות שיתקבלו.  העבודה עם הנרי שיין כשותף לוגיסטי הינה הדרך היעילה ביותר להנעה מיידית של תהליך המכירה לאלקטרופיזיולוגים אשר מעוניינים לכלול את המכשיר כחלק מתהליך הטיפול.

ש: כיצד הסכם זה יסייע לחולים ?

מטופלים שמגיעים היום לאלקטרופיזיולוג לטיפול בהפרעות קצב לא מופנים לבדיקות שינה או מומחי שינה כחלק מהטיפול הסטנדרטי. עם זאת, 50%-60% מהחולים הסובלים מהפרעות קצב גם סובלים מדום נשימה חסימתי בשינה (כפול מהשכיחות באוכלוסייה הכללית). אם חולים אלה יקבלו טיפול, זה עשוי להכפיל את סיכויי ההצלחה של טיפול האבלציה, כלומר את הסיכוי לריפוי. 
ללא טיפול, לסובלים מדום נשימה חסימתי יש סיכוי קטן מ50% לריפוי גם אם עברו הליך צריבה (אבלציה).
בנוסף, הליך האבלציה מבוצע תחת הרדמה כללית, שבו דום נשימה חסימתי מהווה סיכון עיקרי לסיבוכים בדרכי הנשימה כתוצאה מהרדמה. אבחון דום נשימה לפני ההליך עשוי לשפר את בטיחות ותוצאות הטיפול.

ש: ישנן מספר חברות בשוק אלקטרופיזיולוגיה. למה הוחלט על שיתוף הפעולה עם מדטרוניק?

מדטרוניק, מלבד היותה שחקנית מובילה בשוק, וחברה חדשנית, מחזיקה גם בנתח גדול של מניות איתמר כבר שנים רבות.
מדטרוניק מאמינה באיתמר ומכירה את מוצרי החברה, ולכן הם היו המהירים ביותר להגיב והציעו את העסקה עם זמן ההגעה לשוק הקצר ביותר.


ש: מה גודל השוק? מה פוטנציאל המכירות לפתרונות שינה בשוק אלקטרופיזיולוגיה?

ההסכם יוצר שוק בתולי ועונה על צורך שאין לו כרגע מענה. קרדיולוגים מודעים מאוד לתפקיד החשוב והמרכזי שדום נשימה בשינה משחק בתחום מחלות לב וכלי דם.
בעיקר בהפרעות קצב לב, שבו טיפול בדום נשימה הוכח במספר רב של מחקרים קליניים כגורם שעשוי להכפיל את סיכויי הצלחת הטיפול בחולים.

עם זאת בשלב זה אין לאלקטרופיזיולוגים מספיק גישה למומחי שינה ופתרונות שינה. 
יש בארה”ב כ- כ 3 מיליון חולים הסובלים מפרפור פרוזדורים, ומאות אלפי הליכים של אבלציה מבוצעים בכל שנה.

אנו מעריכים את הפוטנציאל של פתרונות שינה לחולי מרפאות אלקטרופיזיולוגיה/הפרעות קצב בכמה עשרות מיליוני דולרים.

למעשה מדובר בפלח שוק שעד היום החברה לא פנתה אליו ובכך ההסכם עם מדטרוניק מאפשר לחברה חדירה לפלח שוק חדש עם פוטנציאל להרחבת פעילות החברה מעבר לקיים.
יתרה מזאת, מדטרוניק משלבת את מוצר החברה כחלק מפתרון כולל שהיא מציעה ללקוחות וכולל הן מכשירים לאבחון והן מכשירים לטיפול בכך החברה נהנית מהיכולת של מדטרוניק לשווק את מוצריה במשולב ובאופן המעניק ערך מוסף.

ש: מה עושה מכשיר ה     WatchPAT    ? מה המיוחד במכשיר?

מכשיר ה   WatchPAT     מאושר FDA, הוא מכשיר איבחון נייד, אשר מודד ומאבחן באופן מדויק דום נשימה בשינה בטכנולוגיה חדשנית ללא צינוריות באף וחגורת חזה.
ה   WatchPAT   
 הוא מכשיר השינה הביתי הנוח והקל ביותר למשתמש, שגם מספק נתונים קליניים מדויקים ומהימנים ואשר מומלץ על ידי מומחי שינה מובילים בעולם.

זהו מכשיר השינה הביתי היחיד שמאפשר מדידת זמן שינה וערות, ומציע אבחון מדויק יותר של דום נשימה בשינה ומדידה מדויקת של חומרת הבעיה.

לקבלת מידע נוסף , אנא בקר ב             www.itamar – medical.com

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה