רפואת ריאות

קורס ערבית לעובדי סורוקה לשיפור התקשורת בין הצוות לבין מטופלים דוברי ערבית מתקיים במסגרת פרוייקט מיוחד בשיתוף עם המחלקה ללימודי המזרח התיכון באוניברסיטת בן?גוריון

המרכז הרפואי סורוקה משרת את כל אוכלוסיית הנגב הכוללת גם את התושבים הבדווים המתגוררים באזור, שחלקם אינם שולטים בשפה העברית. כדי לשפר את התקשורת של הצוותים המטפלים עימם, מקיים בית החולים קורס ללימוד ערבית בשיתוף עם המחלקה ללימודי המזרח התיכון באוניברסיטת בו?גוריון, בהשתתפות עובדי מהסקטורים השונים.

את השיעורים מעבירים סטודנטים הלומדים בקורס “דיבור בדיאלקט הבדווי – היבטיים תיאורטיים ופרקטים” של המרצה ד”ר אלון פרגמן.

המפגשים מתקיימים במתכונת של לימוד יחידני – סטודנט עם עובד, המאפשרת ללומדים לתרגל את הנלמד וללמוד את אופן הגיית המילים בפועל באופן פרטני ואישי.

רחל צוסנק, אחות אחראית במחלקה לניתוחי לב חזה, משתתפת בקורס בסורוקה: “אני, יחד עם עובדי בית חולים האחרים המשתתפים בקורס, מרוצים מאופן העברת החומר ומהאפשרות לשוחח וללמוד להגות את השפה. אנו רוכשים שפה וכלי תקשורת מיטבי שיסייעו לנו בעבודתנו השוטפת ובשיפור התקשורת עם המטופלים”.

לקראת סיום הקורס מתוכנן סיור בפזורה הבדואית לביקור ושיח לתרגול השפה שרכשו המשתתפים.

יהודית קרנר הממונה על פיתוח משאבי אנוש בסורוקה: “הקשר בין המטפל למטופל מתחיל בשפה וכיבוד הזולת מתחיל בהבנת שפתו. ברגע שלומדים את שפת המטופל, קל יותר ליצור עימו קשר ולתת לו תחושה שמבינים אותו. באמצעות הקורס, הסטודנטים דואגים להכשיר את סגל העובדים לדבר בדיאלקטים הבדווים המקומיים וכך מטופלים הנזקקים לשירותינו זוכים לשירות טוב יותר”.

לפרטים נוספים:

ענבר גוטר, דוברת; שרון אדרי, ע’ דוברת;

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה