רפואת ריאות

לרגל יום המודעות הארצי לאי-ספיקת לב התקיימה במרכז הרפואי סורוקה פעילות הסברה ובוצעו בדיקות לקהל הרחב

לרגל יום המודעות הארצי לאי-ספיקת לב, קיים צוות המערך הקרדיולוגי בסורוקה פעילות הסברה בנושא.

עשרות איש השתתפו ביום ההסברה שבמהלכו חולקו חוברות מידע בנושאים שונים כגון: גורמי סיכון למחלות לב, יתר לחץ דם, מניעת עישון ומחלת סוכרת.כמו כן בוצעו בדיקות לאיתור יתר לחץ דם, בדיקות סוכר ובדיקות כולסטרול.

בישראל סובלים אלפי אנשים מאי-ספיקת לב. לחולי אי-ספיקת לב יש תוחלת חיים ירודה לעומת בני גילם ללא המחלה. ככל שהחולה קשיש יותר, מידת הפגיעה בליבו קשה יותר ותוחלת החיים שלו יורדת.
יחד עם זאת, קיימים כיום טיפולים מסוגים שונים להארכת תוחלת חייהם של חולים אלה.

ד”ר ז’אן מרק וויינשטיין, רופא בכיר במערך הקרדיולוגי בסורוקה ויו”ר החוג לאי-ספיקת לב באיגוד הקרדיולוגי, יוזם פעילות זו בסורוקה: “אי-ספיקת לב, משמעה שהלב איננו מספק מספיק דם לצורכי הגוף. הסיבות לאי-ספיקת לב מתחלקות לכמה קבוצות: מחלה של העורקים הכליליים עם חסימות שגורמות להתקפי לב ומחלישות את שריר הלב, מחלות ראשוניות של שריר הלב, מחלות הקשורות למסתמי הלב, הפרעה בהרפייה של הלב (במיוחד בקרב חולים עם יתר לחץ דם וקשישים) ומחלות הקשורות למומי לב מולדים.

מבין כל הסיבות לאי-ספיקת לב, מחלת העורקים הכליליים על מגוון ביטוייה ובעיקר התקף לב, היא הסיבה המשמעותית ביותר. ללא קשר לסיבה הראשונית הגורמת לאי-ספיקת לב, התוצאה הסופית היא שהלב מאבד מיכולתו לתפקד כמשאבה יעילה המזרימה דם לרקמות ובכך מופר האיזון העדין שבין כמות הדם הדרושה לרקמות להספקה. מעודד היה לראות ולשמוע את ההיענות והתגובות החיוביות של הקהל הרחב”.

לפרטים נוספים:

ענבר גוטר, דוברת;  שרון אדרי, ע’ דוברת

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה