רפואת ריאות

האגודה הישראלית לסוכרת משיקה: מוקד התערבות

חושבים שאחד מבני משפחתכם או חבר קרוב בקבוצת סיכון גבוהה לסוכרת? מעכשיו יש פתרון: מוקד התערבות של האגודה הישראלית לסוכרת (א.י.ל).

במסגרת חודש הבריאות הבינלאומי שמצוין החודש האגודה הישראלית לסוכרת, א.י.ל, מציגה: מוקד התערבות. ב-א.י.ל החליטו ליזום את הפרויקט במטרה לעודד בדיקה של אנשים עם חשש לסוכרת, בפרט כאלה שיש להם עבר של סוכרת במשפחה ולכן נמצאים בקבוצת סיכון גבוהה. 

הרעיון במוקד התערבות הוא שגם אנשים שדואגים ליקיריהם יכולים לקבל מענה והנחיות כיצד ניתן לפעול. בלב היוזמה עומד רעיון ה’התערבות’ (Intervenention), הליך טיפולי שנהוג ברחבי העולם. ‘התערבות’ נחשבת לפעילות קבוצתית קצרת מועד, אשר מסייעת להתמודדות מיידית עם התמודדות ראשונית עם הנושא. התערבות נערכת כאשר המעגל הקרוב חש כי יש מכשול או קושי שהאדם אינו מתמודד עימו ועל כן הם נערכים יחדיו בכדי ‘להעיר’ אותו בנוגע לנושא ולגרום לו לטפל בדבר.

הפנייה תעשה לכתובת המייל: eyalintervention@gmail.com, כאשר תוך מספר ימים נציגי א.י.ל יצרו קשר עם הפונים בכדי לקבל את הפרטים המלאים ולהמליץ כיצד יש לפעול. המוקד יפעל החל מיום א’, 21.04.2013 ועד סוף החודש.

מוטי פרלמוטר, מנכ”ל האגודה הישראלית לסוכרת, אומר “כיום יש בישראל כחצי מיליון סוכרתיים מאובחנים המקבלים טיפול המתאים להם. ההערכה היא כי בישראל יש עוד כחצי מיליון פרה סוכרתיים שעדיין לא אובחנו ואינם מטופלים, דבר היכול לגרום לסיבוכים חמורים. אנשים שחושבים כי יש חשש שהם סוכרתיים צריכים להיבדק בכדי למנוע את החרפתה”.

האגודה הישראלית לסוכרת (א.י.ל) פועלת למעלה מחמישים שנה ובין מטרותיה העיקריות הגברת המודעות לגילוי מוקדם ולמניעת התפתחות סוכרת והן לצורך לניטור נכון של גורמי הסיכון למחלה. האגודה פועלת לשיפור את רווחתם ובריאותם של חולי הסוכרת בישראל, לקידום מחקר רפואי על המחלה ולקיים פעילות למניעתה. העמותה מייצגת כיום כחצי מיליון חולי סוכרת המאובחנים בישראל, בעזרת 17 סניפיה המפוזרים ברחבי הארץ.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה