רפואת ריאות

זה תינוק או ברווז ?

הרופאים בחדר המיון ילדים בבית החולים כרמל ניסו לדובב את נתנאל הקטן לדבר ולספר מה קרה לו, אבל כל מה שיצא לו מהפה היו רק שריקות וצפצופים של ברווז. בחדר הניתוח הוציא לו ד”ר רמי שוקרון משרוקית שנתקעה לו בדיוק בכניסה לריאות ושרקה במקום שיוכל לדבר.

” גם ילדים גדולים יכולים לשאוף גופים זרים ומסוכנים צריך להרחיק אותם מהם “

אומר ד”ר שוקרון מכרמל .

נתנאל בן ה 7 הוא ילד חרדי שיודע כבר לדקלם את כל חומש בראשית כמעט בעל פה, אבל השבוע במקום לדבר יצאו לו רק צפצופים ושריקות.

נתנאל הגיע באמבולנס ובליווי הוריו לחדר מיון הילדים בבית החולים כרמל שם התלוננו ההורים כי הילד לא מצליח לדבר ויוצאים לו רק שריקות מוזרות מהפה.

” ניגשתי לנתנאל וניסיתי לדובב אותו שיספר לי בדיוק מה קרה, אבל במקום מילים יצאו לו צפצופים מוזרים כמו ברווז ” מספרת ד”ר מיוראל קונופניקי מנהלת חדר מיון ילדים בבית החולים כרמל.

ד”ר מיוראל הסתכלה באמצעות מכשור האבחנה הקיים בחדר המיון לתוך חלל הפה והגרון של נתנאל, אולם שום דבר שחוסם את הגרון ומונע את הדיבור לא ניראה בעין.

“התקשרתי למחלקת אף אוזן וגרון שלנו, הם המומחים שלנו לזיהוי ופתרון בעיות כאלה וד”ר רמי שוקרון מומחה מהמחלקה הגיע לחדר המיון במהירות “, מספרת ד”ר מיוראל.

” בבדיקה הילד ניראה שליו ורגוע וניראה כי הוא נושם טוב מעדכן ד”ר שוקרון, הוא לא היה כחול או עם סימני מצוקה אבל הצפצופים המוזרים שיצאו לו מהגרון כיוונו אותי כי תקוע שם גוף זר ואנחנו חייבים להוציא אותו במהירות “.

” הסכנה בגופים זרים אצל ילדים היא חסימה של דרכי האויר, הקטנות מימלא, היכולה להגיע במקרים קשים עד לחנק ולסכנת חיים מעדכנת פרופ’ אילנה דואק מנהלת מחלקת א.א.ג וניתוחי ראש וצוואר בבית החולים כרמל.

בנוסף ישנה גם סכנה של דימום וקרע בסימפונות, סכנה לבצקת וסיבוכים רבים בדרכי הנשימה.

ד”ר שוקרון הוריד את נתנאל במהירות לחדר הניתוח, שם גם לאחר צילום הרנטגן לא התגלה הגורם החוסם את דרכי הנשימה של נתנאל.

כדי לתפוס ולהוציא את הגורם השורק הכניס ד”ר שוקרון בחדר הניתוח לתוך קנה הנשימה של נתנאל ברונכוסקופ חדשני המצוייד במצלמת וידאו משוכללת והחל יורד לאורך קנה הנשימה בזהירות .

” אחת הבעיות בהחדרת ברונכוסקופ היא הנשימה של הילד, מסביר ד”ר שוקרון. הברונכוסקופ מאפשר לנו מצד אחד לראות מה קורה בריאות אבל מצד שני הוא חוסם את מעבר האויר למטופל.

כדי להתגבר על הבעיה הזרים ד”ר שוקרון במהלך הניתוח דרך הברונכוסקופ גם אויר לתוך הריאות של נתנאל וכך הוא יכל להמשיך ולחפש.

ואכן אחרי דקות מורטות עצבים, עמוק בתוך הברונכוס ( קנה הנשימה ) לאחר הפיצול של שתי הסימפונות התגלתה לעיני ד”ר שוקרון משרוקית הפלסטיק התקועה לה חזק בתוך הקנה.

מתברר כי הילד נתנאל שיחק עם משרוקית הברווז בבית וכדי שהיא תוציא צלילים ותשרוק, הוא שאף בחוזקה את האויר פנימה, תוך כדי השאיפות החזקות התנתק החלק הפלסטי המנגן של המשרוקית , והיא נשאבה לו לתוך קנה הנשימה ונתקעה שם.

בעדינות ובמיומנות תוך שימוש במלקחיים מיוחדות הנמצאות בקצה הברונכוסקופ שלף ד”ר שוקרון את המשרוקית המצפצפת וכולם כולל נתנאל הקטן נשמו לרווחה.

” בילדים קטנים ובתינוקות אנחנו מוצאים ומוציאים לא מעט גופים זרים כמו חרוזים וחלקי משחקים קטנים, מסביר ד”ר שוקרון, אבל בילדים יחסית גדולים זה דיי נדיר. נתנאל הוא הדוגמא

שגם בילדים בגילאי 7-8 זה יכול לקרות, מה שמחייב את הילדים וכמובן גם את ההורים למשנה זהירות, זה יכול להגמר עם נתנאל גם בצורה פחות טובה, אני שמח שהצלחנו ” מסכם ד”ר שוקרון מכרמל.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה