רפואת ריאות

לראשונה בישראל: ניתוחי כבד ולבלב באמצעות רובוט

הניתוח הראשון מסוגו בישראל, חסך מצעירה בת 22 שנדבקה בטפיל, ניתוח פתוח הכרוך בהחלמה ממושכת, כאב וחתך של 30 ס”מ בבטנה.

הבשורה: רוב הניתוחים הגדולים בתחום כבד ולבלב יבוצעו על ידי רובוט

צעירה בת 22 שנזקקה לניתוח דחוף עקב הדבקות בטפיל (פרזיט) שגרם לנזק בלתי הפיך בדרכי המרה וכתוצאה ממנו לדלקת מסכנת חיים, עברה לאחרונה ניתוח להסרת אונת כבד באמצעות רובוט

דה-וינצ’י.

הניתוח הראשון מסוגו בישראל להסרת אונת כבד ברובוט, חסך מהצעירה ניתוח פתוח הכרוך בהחלמה ממושכת, כאב וחתך גדול בבטנה (כ-20-30 ס”מ) כמקובל בניתוח פתוח מסוג זה.

הניתוח החדשני שבוצע על ידי ד”ר יבגני סולומונוב, מנהל היחידה לכירורגיה של הכבד ודרכי המרה במחלקת ההשתלות בבי”ח בילינסון, ביחד עם ד”ר אביתר נשר, רופא בכיר במחלקת השתלות, בוצע בחמישה חתכים זעירים (10-5 מ”מ), ללא צורך במנות דם ואפשר למטופלת התאוששות קצרה מהרגיל תוך שימוש מועט במשככי כאבים.

ד”ר יבגני סלומונוב: “מדובר בעידן חדש עבור החולים. מעתה יוכלו המטופלים לעבור ניתוחים זעיר פולשניים באמצעות רובוט גם כאשר יש צורך בביצוע פעולה מורכבת באיברים כגון כבד ולבלב. הניתוח החדשני משלב את כל היתרונות של ניתוח זעיר פולשני עם יתרונות הניתוח הפתוח המסורתי והמקובל. הניתוח אותו עברה הצעירה לא ניתן לביצוע בלפרוסקופיה רגילה כיוון שהציוד הרגיל חסר את הגמישות הנדרשת לביצוע פעולות עדינות בכלי הדם הראשיים שנמצאים בכבד. הניתוח החדש באמצעות הרובוט מגביר את בטיחות החולה, מעניק תחושת בטחון רבה יותר למנתח ומקצר את זמן התאוששות המטופל לאחר הניתוח. אני צופה כי בעתיד הקרוב יהיה רובוט הדה וינצ’י כלי כירורגי עיקרי בעזרתו יבוצעו ניתוחים כירורגיים מורכבים, אנו בבילינסון גאים להיות חלוציים בתחום כירורגיה רובוטית של כבד ולבלב”.   

בזכות הניתוח הרובוטי יומיים לאחר הניתוח כבר הרגישה הצעירה טוב והסתובבה במחלקה כשהיא במצב מצוין.

נמסר על ידי ורד קויטל, דוברת

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה